Partition? Windows 7 vil kun partitionere 50%

  • Hey.


    Windows' egen diskhåndtering vil kun lade mig partitionere 242gb ud af en harddisk på 500gb. Dvs at jeg nu har et drev på de 242gb og et andet på 224gb.


    Jeg ville rigtig gerne have omkring 70-80gb til C: drev og resten samlet på D: men jeg kan sgu ikke få lov til at gøre C: mindre :-S Jeg har en anden computer som også kører Windows 7, hvor jeg kan gøre næsten som det passer mig.


    Skal jeg have fat i Partition Magic eller et andet vidunderprogram evt.?

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Partition Magic vil ihvertfald være i stand til at ændre partitionsstørrelsen. Hvorfor Win7 så opfører sig så stædigt under installationen skal jeg ikke kunne sige.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja det kan jeg ikke svare på.. Tanketorsk må ordet være :))


    Troede egentlig heller ikke at det ville være et problem efterfølgende. Men jeg smider bare Partition Magic ind, tror jeg har det et sted ;)

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Nu kan jeg huske hvorfor jeg ikke ville bruge Partition Magic til at starte med...


    Under installation bliver jeg fortalt at det ikke er kompitabelt med Windows 7, det plejer man dog at ignorere så jeg kører bare på, det resulterer i at da installationen er næsten færdig, genstarter computeren af sig selv, og jeg kan nu INTET gøre. Ligemeget om jeg kører fejlsikret tilstand, fejlfinding osv. vil den på ingen måde starte op i Windows. Smider så min Win 7 skive og må starte forfra, men der er nu kun 100mb plads at installere på i stedet for 500gb....


    Så nu må jeg prøve at smide harddisken i en anden computer og håbe på jeg i det mindste kan finde mine dokumenter osv. :(


    SÅ BRUG ALDRIG PARTITION MAGIC 8 i Windows 7 x64... :boxed:

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220