4 vs 6 gb ram - i5 setup

  • Hello alle sammen


    Endelig er mine Ocz på vej tilbage fra rma, men nu har jeg et spørgsmål omkring ydelse.


    Jeg har på nuværende 2 gb value ram fra kingston siddende i maskinen.
    Når jeg får mine Ocz tilbage, er der så nogen som helst idé i at lade de 2 gb sidde i maskinen ?


    glæder mig til at høre nogle faktuelle begrundende svar :)


    ps. ocz er købt ved getmore og rma gik fuldstændig uden problemer og jeg får mine nye ram indenfor en uge af fejlmeldning = nu går jorden snart under :-)

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Kom lige med lidt mere info om hvad for ram du har og hvilket board osv. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det afhænger jo lidt af hvordan du bruger din maskine. Som Baloo siger så ville mere detaljerede specs på hele maskinen og især ram være langt at foretrække.


    Så vidt jeg husker, var de OCZ så ikke fra gold serien ?


    Lad os lave et par senarier:


    Du har din rig til at køre ved standard clock på alt, så vil du ikke have nogen som helst problemer med at køre alle ramklodser på samme tid, selvom dine OCZ kan køre hurtigere end Kingstons value model, det eneste som kan drille lidt er at du måske skal justere lidt op på volt til ram i bios, da du vil have 3-4 klodser i maskinen.


    2: Du kører med din maskine OC, der vil du sandsynligvis rende ind i lidt problemer grundet forskel i voltopsætning til ram, dette er kun et gæt da jeg ikke ved om dine OCZ kører 1.65 eller 1.8-9 for at kører for fuld skrue. Kører begge typer ved samme volt, så tror jeg ikke at dine kingston kan følge OCZ hverken med timmings eller Mhz, så skulle de have været af Hyper-x serien. Der vil dine value ram sætte den grænse for hvor højt du kan komme op og derved vil du ikke få udnyttet de bedre OCZ fuldt ud.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.