blækpatroner ??

  • Blir de tømt "hurtigt" ? Hvis det bare sker med tiden kan det være de tørrer ud - det var i hvert fald almindeligt tidligere for blækprintere men jeg ved ikke om det stadig er et problem..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Blir de tømt "hurtigt" ? Hvis det bare sker med tiden kan det være de tørrer ud - det var i hvert fald almindeligt tidligere for blækprintere men jeg ved ikke om det stadig er et problem..


    der er et mellemrum på ca. 2 måneder. når jeg alligevel kun bruger sort, behøver jeg så de andre ? for gider ikke betale for noget jeg ikke bruger..

  • Hvis du bruger din printer så meget og kun til sort så må det da kunne betale sig at købe en laserprinter (s/h)... de er langt mere effektive.

  • Deres svaghed er jo at mange blækprintere vil printe flottere billeder men til almindelig grafik (og selvfølgelig tekst) så vil en laserprinter være mere end fint nok.
    Jeg tror aldrig jeg går tilbage, det er rart at kunne skrive mange sidder ud i træk på kort tid og så behøver man ikke tænke så meget over prisen for den er relativ lav...


    Jeg bruger min til "skolebrug", printer rapport osv på den og det fungere fint:)

  • Hej Razmuz hvis din printer står til at bruge farvepatron så bruger den visnok kun farvepatronen
    og så skal du ind i opsætningen på printeren og sætte den til "kun sort" Det gøres lettest ved at gå ind i kontrolpanel-så vælge printere og så klikke på udskrifts indstillinger og så skulle der gerne være en fane hvor der står farvestyring og derinde skulle du kunne vælge "kun sort " under blækpatron. held og lykke.


    Ps. Hp's blækpatroner er alt for dyre, hvis eller når jeg engang skal have ny printer så tror jeg nok jeg vælger en Canon deres patroner er billigere og det ser også ud til at den bruger mindre blæk.
    svigerfar har en og den er rigtig god.

  • Og husk nu at slukke Printeren på dens knap inden du cutter strømmen i vægstikket. De har det somregel med at skrabe overfladen ren og køre patronerne ind i en holdestilling som ikke udsættes for så meget Oxygen :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klumrian
    Hej Razmuz hvis din printer står til at bruge farvepatron så bruger den visnok kun farvepatronen
    og så skal du ind i opsætningen på printeren og sætte den til "kun sort" Det gøres lettest ved at gå ind i kontrolpanel-så vælge printere og så klikke på udskrifts indstillinger og så skulle der gerne være en fane hvor der står farvestyring og derinde skulle du kunne vælge "kun sort " under blækpatron. held og lykke.


    Ps. Hp's blækpatroner er alt for dyre, hvis eller når jeg engang skal have ny printer så tror jeg nok jeg vælger en Canon deres patroner er billigere og det ser også ud til at den bruger mindre blæk.
    svigerfar har en og den er rigtig god.


    tak for svaret. gik under kontrolpanel < vis enheder og printer og trykkede på printeren. derefter printer egenskaber. under farve styring, var der en knap af samme navn. kunne ikke finde noget om blæk patroner derinde.. ;(


    husker stortset altid at slukke den, før på kontakten. mine forældre kunne ikke forstå hvilken forskel det kunne gøre, men når den er så længe om at slukke må der jo være en grund til det. det det samme med computeren, den ska også ha tid til at lukke

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    bruger den faktisk ikke så tit. det derfor det er endnu mere mærkeligt at de løber tør, men det er vel det der med at de udtørrer. hvordan er farve-laser printere ?


    Min farvelaser kører på fjerde år og jeg har aldrig udskrevet så meget som jeg gør nu. Den udskriver grafik i fornem kvalitet og billeder i en kvalitet som jeg absolut ikke kan sætte en finger på.


    Den anvender stadig de originale forbrugsstoffer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod


    Min farvelaser kører på fjerde år og jeg har aldrig udskrevet så meget som jeg gør nu. Den udskriver grafik i fornem kvalitet og billeder i en kvalitet som jeg absolut ikke kan sætte en finger på.


    Den anvender stadig de originale forbrugsstoffer.


    er der en stor forskel på blæk og laser farve ? bedre eller dårligere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX


    er der en stor forskel på blæk og laser farve ? bedre eller dårligere


    Jeg vil klart mene af en god/topmodel blækprinter til enhver tid vil lave bedre billeder end en farvelaser. Jeg har da i hvert fald set blækprintere der kan printe i noget der minder om "foto-kvalitet" og den farvegengivelse kommer laseren ikke i nærheden af (synes jeg).


    Men til almindeligt brug tror jeg ikke der er den store forskel i billedekvalitet på en middelgod farvelaser og en typisk middel blækprinter - ikke i de tilfælde jeg har set. Ud over at laseren printer 1500 -3000 sider på en toner og en blækprinter printer meget mindre samt at den printer 20-30 sider i minuttet (som regel også i farver)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza


    Jeg vil klart mene af en god/topmodel blækprinter til enhver tid vil lave bedre billeder end en farvelaser. Jeg har da i hvert fald set blækprintere der kan printe i noget der minder om "foto-kvalitet" og den farvegengivelse kommer laseren ikke i nærheden af (synes jeg).


    Men til almindeligt brug tror jeg ikke der er den store forskel i billedekvalitet på en middelgod farvelaser og en typisk middel blækprinter - ikke i de tilfælde jeg har set. Ud over at laseren printer 1500 -3000 sider på en toner og en blækprinter printer meget mindre samt at den printer 20-30 sider i minuttet (som regel også i farver)


    forstår ik rigtig det med at printe 20-30 sider i minuttet. det ka min overhovedet ik klare hvis det er en side fyldt med tekst

  • Hov det var mig der fik skrevet det lidt rodet, det er selvfølgelig laserprinterne der kan printe så hurtigt...
    Beklager:)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    er der en stor forskel på blæk og laser farve ? bedre eller dårligere


    Grafik er laser bedst. Foto er en god fotoprinter bedst. En god, ikke en gennemsnitlig. Og det kræver fotopapir i fotoprinteren.
    En laserprinter laver superskarpe udskrifter på alle papirtyper. En blækprinter kræver noget helt specielt papir for det bliver rigtigt skarpt.
    Hvis du bare har almindeligt 80g papir, så er laseren bedst - også til foto.
    Med high gloss papir i laserprinteren får man næsten fotokvalitet - det er dér en god fotoprinter gør det bedre (på fotopapir).


    På den anden side - hvor mange skriver billeder ud?
    Er tiden ikke løbet fra papirbilledet?


  • så det typisk at jeg har en blæk printer. printer stortset kun tekst sider. nogen gange er der et lille billed på, men når der ikke er den store forskel i kvaliteten med mindre man bruger fotopapir, er det jo dumt ikke at have laser..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    så det typisk at jeg har en blæk printer. printer stortset kun tekst sider. nogen gange er der et lille billed på, men når der ikke er den store forskel i kvaliteten med mindre man bruger fotopapir, er det jo dumt ikke at have laser..


    Du vil helt sikkert have gavn af en farvelaser. Og gør nu dig selv en tjeneste at købe en der ikke kun forstår GDI. GDI giver en billig printer som ikke er hurtigere end blækprintere og som ikke virker med andet end Windows. Laserprintere er hurtige printere. En moderne farvelaser udskriver ca. 20 sider/minut i farver og bedste opløsning. Det kræver dog at den forstår enten PCL eller PostScript.


    Denne Lexmark 540n kan anbefales. Det er hurtig og udskriftskvaliteten kan jeg ikke sætte fingre på:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=482021


    En af mine kammerater har en. Han er godt tilfreds med den. Den virker både i Windows og i Linux.


    Min egen er en "gammel hund" fra Xerox.


  • regner ikke med at købe en ny printer før der er noget i vejen med den her, men vil gerne vide lidt om laser. hvilket mærke vil du sige er det bedste til det, og det værste ? lige i øjeblikket kender jeg kun samsungs fra fona.
    + ka de fås med scanner ? bruger jeg meget

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    regner ikke med at købe en ny printer før der er noget i vejen med den her, men vil gerne vide lidt om laser. hvilket mærke vil du sige er


    Patroner der tørrer ud eller slides op mener du ikke er en defekt?
    Du skal skifte ca. 3-4 patroner og så har laseren tjent sig ind. Derefter er der "overskud".


    Quote


    det bedste til det, og det værste ? lige i øjeblikket kender jeg kun samsungs fra fona.
    + ka de fås med scanner ? bruger jeg meget


    Samsungs kan vist også fås med scanner. Multifunktionslasere er uforholdsmæssigt dyre. Der er mere idé i at købe en separat printer og scanner.
    Du kan få en hurtig farvelaser for 1000,- og en scanner efter eget valg for under det halve. Eller du kan få en halvlangsom HP multimaskine til 2100,-


    Den Lexmark jeg nævnte skriver mere end 50% flere sider ud i S/H og 150% flere sider ud i farve i løbet af et minut. Og når man først har oplevet hastigheden i en laserprinter, så er 12 sider/minut altså for langsomt. :-)