bundkort udskiftning

  • nu jeg kommet i det problem at mit asus p6t er død og jeg har bestilt mig et rampage II kort istedet men vil lige høre om jeg ska formatere mit c drev eller om jeg ka køre vidre på den den samme installation da det er samme chipsæt mit c drev er 2x 150 gb raptors sat i raid 0


    på forhånd tak

  • Jeg ville lave en reformatering. Men du kan jo starte den op med det nye bundkort og lave evt. backup.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • personligt når jeg skifter et motherboard, så reinstallerer jeg altid computeren, det giver det bedste resultat, da der ikke vil være en masse rester i systemregistreringsdatabasen, fra det gamle motherboard, som vil kunne sløve din computer, og som kan tage længere tid at fjerne end det tager at reinstallere. Husk dog at tage backup af de data som du evt måtte have liggende på dit C drev, såsom dokumenter, favoriter, evt emails, og andet fis du nu skødeslyst har smidt på dit skrivebord, taler af egen erfaring.