Hvem skal have et Gtx 480?

  • Hej Tweak :)
    Nu nærmer datoen sig snart, hvor den nye serie kort fra Nvidia, og så vil jeg høre, om nogen har forud bestilt et kort fra den nye serie, eller om folk ikke gider Nvidias nye gfx serie? :)
    Håber at høre mange folks mening om den nye serie, da jeg selv går og overvejer, at købe et kort fra den nye serie.


    ~G

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    du kan faktisk få et HD5850/HD5870 for hva det kort koster og så et lille 8600/9600GT og bruge som PhysX istedet som brugere bla. mindre strøm :$


    Går nu ikke så meget op i hvor meget størm kortet bruger :)
    Plus at det er lidt nitten, at have et high-end Ati kort, men man er nødt til at bruge et Nvidia kort, for at få PhysX!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh
    Hej Tweak :)
    Nu nærmer datoen sig snart, hvor den nye serie kort fra Nvidia, og så vil jeg høre, om nogen har forud bestilt et kort fra den nye serie, eller om folk ikke gider Nvidias nye gfx serie? :)
    Håber at høre mange folks mening om den nye serie, da jeg selv går og overvejer, at købe et kort fra den nye serie.


    ~G


    1:Hvis du absolut vil smide flere penge efter et nyt GFX end højest nødvendigt.


    2: Have et rigtigt stort strømforbrug


    3: Ud og investere i et høreværn(burde faktisk være tilbehør)


    4: rigtig høj varmeafgivelse, til gengæld kan du så spare lidt på varmeregningen i huset


    5: Vil du gerne have en ydelse som ikke er markant bedre end 5870(slet ikke hvis den bliver OC) og betale næsten 5970 pris for det.


    Kan du svare ja til disse 5 simple spørgsmål, så er GTX480 vejen frem for dig :9xo


    PhysX virker kun i singleplayer og ikke i onlinespil.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Synes det er for dyrt og strømslugende. Kunne måske overvede et GTX470, der ligger lidt mere i min prisklasse. Men hvis jeg skulle skifte nu, ville det blive til et Hd5850 Toxic fra Sapphire.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • 1. Alle kort koster jo ekstra meget i starten
    2. Er meget ligeglad med hvor meget strøm kortet bruger
    3. Ja det larmer desværre lidt meget :( Men det gør mange af Ati's kort også!
    4. Hvilke high end kort bliver ikke varme?
    5. Ud fra de teste jeg har set, så slår gtx 480 ati 5870 på en del områder, plus at det også slår ati 5970 på DirectX 11 teste ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Synes det er for dyrt og strømslugende. Kunne måske overvede et GTX470, der ligger lidt mere i min prisklasse. Men hvis jeg skulle skifte nu, ville det blive til et Hd5850 Toxic fra Sapphire.


    Ja det kunne faktisk være en god løsning :D
    Eller måske endda vente/håbe på at de kommer med et dual gpu kort :) "gtx 495"
    Men må indrømme, at Ati ikke lige er mig. Det med at de ikke har physX, er bare et STORT minus ved mig, da der mangler så mange effekter i nogle spil :(


  • 1: Ikke bare i starten, Nvidia er generelt dyrere for næsten samme ydelse


    2: Tja det er jo dine penge, bare vent til elregningen kommer ind af døren.


    3: Lidt ??, det er da en underdrivelse som er til at tage og føle på, prøv og se den video som hardocp har lagt på deres website og ATI's 5xxx serie siger faktisk ikke ret meget selv med standardkøler.


    http://www.hardocp.com/article…world_temperatures_sound/


    http://hardocp.com/article/201…_gtx_470_480_sli_review/7



    4: Altså når den ligger oppe og banker på mellem 94-96 grader under pres og max er omkring de 100, så behøver man ikke være opfinder af det varme vand for at se, at den er helt gal hvis ikke den er kølet med vand.


    5: Og hvad kan du så lige bruge det til ?, det er en syntetisk test og har ikke noget som helst med IRL brug at gøre, selvfølgelig betyder det noget hvis man går op i wankermark og andre testprogrammer.
    Så vidt jeg husker er der kun et måske 2 spil som virkelig har fordel af tessalation endnu og mon ikke det får en ende når ATI lancerer deres respin af 5xxx serien til sommer.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja der må jeg give dig ret :)
    Shit det larmer som en gal! :P og det bliver også pææænt varmt :P Skal nok have en anden køling på det, hvis jeg køber mig sådan et :)


    Pas? Er ikke så meget inde i hvad Ati har af planer med deres kort og sådan :)


    Men håber der kommer et gtx 495(dual core gpu kort) Men nu må vi vente og se :)

  • Det der PhysX er ikke andet end et salgs-gimmick. Der er langt flere titler, der benytter Havoc, som kan køres på AMDs kort også.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg har læst at XFX har droppet GTX470/GTX480 kortene, men har sagt af andre korts i Nvidia's GTX400 serie vil de lave så der må jo være noget om hvorfor man ik rigtig ska købe GTX470/480 kortene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det der PhysX er ikke andet end et salgs-gimmick. Der er langt flere titler, der benytter Havoc, som kan køres på AMDs kort også.


    OKay :) og hvad går det ud på? For har aldrig hørt om det før

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    jeg har læst at XFX har droppet GTX470/GTX480 kortene, men har sagt af andre korts i Nvidia's GTX400 serie vil de lave så der må jo være noget om hvorfor man ik rigtig ska købe GTX470/480 kortene.


    Eller så er de blevet uvenner med Nvidia :) Der sker jo til tider, at producenter bliver uenige om nogle ting.

  • En der lynhurtigt gider svare mig på, hvad physx går ud på? Ja, jeg kan søge, men så fatter jeg det nok ikke :crazyeyes: :O

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Altså ville da stikke til Ati i denne omgang Nvidia 480Gtx har lige fået sat temp. 10grader ned Firefox man ;)
    men det larmer stadig -.-'
    PhysX kan du bruger i få spil men når spil begynder at bruge det er det værd at købe et Nvidia :)
    Anyway Ati er billige i forhold til nvidia og så er ydelse kontra pris jo op til en selv :)
    Valgte selv et powercolor fra Ati (5870) da jeg vil have D11 og ikke D10 fra 295Gtx.

  • Physx er en teknologi som får explotioner til at se mere realistiske ud - hvis man smadre en rude uden teknologien så kommer der ikke så mange glas fragmenter som hvis man havde physx sådan kort fortalt.


    Jeg vil da meget hellere have Eye infinity som ATI har "Display port" og OpenCL :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gorillaz
    Altså ville da stikke til Ati i denne omgang Nvidia 480Gtx har lige fået sat temp. 10grader ned Firefox man ;)
    men det larmer stadig -.-'
    PhysX kan du bruger i få spil men når spil begynder at bruge det er det værd at købe et Nvidia :)
    Anyway Ati er billige i forhold til nvidia og så er ydelse kontra pris jo op til en selv :)
    Valgte selv et powercolor fra Ati (5870) da jeg vil have D11 og ikke D10 fra 295Gtx.


    Physx bliver aldrig den revolution som Nvidia havde sat næsen op efter, da de opkøbte Agia som faktisk lavede de første kort under eget navn.
    Grunden skal findes i noget så simpelt som penge, da spil-studier skal betale licens til Nvidia for at få lov til at bruge teknologien og samtidig vil de give en lang næse til alle ejere af ATI kort, som ikke kan bruge den til noget som helst.


    ATI har jo slået på den store tromme for at promovere Havok-enginen, som næsten kan det samme som Physx og med stor succes, da den teknologi bygger på open-source og ikke bundet til kun en GFX chip producent, som Physx er.


    Du skal heller ikke glemme at Physx ikke kan bruges online hvor imod Havok faktisk bliver brugt på mange af de nyere spilservere rundt omkring i verden. Du kan jo ikke have at nogle onlinespillere bliver ramt af fragmenter og eksplosioner som de ikke kan se bare fordi de har et andet GFX, det vil give et større ramaskrig end selv Ubisoft's udskældte DRM lige har fået.


    For ca 2 år siden prøvede jeg og en kammi at se hvordan forskellen var side om side ved brug af Physx i spillet Ghost Recon AWII som gør brug af det.
    Han spillede med et 8800GT(mener jeg) og jeg havde et HD3870 i samme skærmopløsning, vi kunne finde 2 steder i hele spillet hvor man med det blotte øje kunne se en forskel ellers var det ikke noget vi kunne se og lagde mærke til. Jeg behøver vel ikke udpensle hvem der var mest skuffet ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Jeg kunne ikke have udtrykt det smukkere selv, og kan kun støtte op om hvad Ebo skriver :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg kunne ikke have udtrykt det smukkere selv, og kan kun støtte op om hvad Ebo skriver :)


    Amen to that Renegger, men nu er PhysX os kun til game som er bygget til det, alt andet betyder ingenting, det er bla. derfor jeg stadig har mit 8800GT fordi jeg gamer Mirror's Edge :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    Amen to that Renegger, men nu er PhysX os kun til game som er bygget til det, alt andet betyder ingenting, det er bla. derfor jeg stadig har mit 8800GT fordi jeg gamer Mirror's Edge :P


    Hallelujah :P


    Men er det virkelig det værd at have et ekstra kort i maskinen for de få titler? Har selv enablet PhysX med mine 2 8800gt, men ser meget lidt til det, må jeg sige. Spillede så også Mirror's Edge på 360, så ved ikke hvordan det tager sig ud med PhysX. Jeg tvivler dog på at det gør spiloplevelsen mærkbart bedre.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H