24"-gamerskærm!!

  • Yessirs! For hvad nytter det at have købt en ny spand, hvis ikke billedet ser fornuftigt ud :-) Faktisk er min nuværende skærm - en ASUS 22" med 2 ms - helt fin, men jeg vil rigtig gerne have full hd, så jeg kan køre billedet 1:1 over på min fjernsynsskærm... ASUS-skærmen har 1650x1020, så der bliver nogle bjælker.


    Jeg har kigget på en Samsung P2450H, som fx kan ses her: http://topdata.dk/product.asp?product=6474


    Den koster de ca. 1700 kr.


    Alternativt http://www.elgiganten.dk/produ…VPF/lg-24-full-hd-monitor


    En LG LGW2453VPF til 1999 kr.


    Er der evt. bedre alternativer? Vil meget gerne have 24", og jeg skal have en rigtig god grund for at gå over 2000 kr...


    Umiddelbart er det lettest for mig at købe i elgiganten, og det er da også rart at kunne aflevere skærmen fysisk, hvis den gør vrøvl... men hvad vil I anbefale? :-)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Det skal lige nævnes, at skærmen da også skal bruges til arbejdet, studiet og surfing generelt... men det er vel kun gaming, der ligesom kræver flot grafik og stiller krav til skærmens opdateringshastighed, skarphed ved bevægelse og sådan...

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Den Samsung kan i hvert fald gøre tricket for dig.


    Nu ved jeg ikke om du ser tv over nettet, det gør jeg en del og der kommer opløsningen ind i billedet især hvis du ser udenlandske web-tv stationer, der er billedet knapt så kornet og mere flydende end det var på min gamle skærm som osse kørte i 1650x1050.


    Du har helt ret i at det kun er i spil at opdateringshastigheden bliver rigtig vigtig for at bla. undgå ghosting.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Takker! Kan være jeg skal satses på den samsung. Den koster kun lidt over 1600 på shg.dk :dance:


    Hvis nogen mener, LG'en eller måske en helt tredje skærm er bedre, må de meget gerne melde ud :-)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JenSLyN
    Er der evt. bedre alternativer? Vil meget gerne have 24", og jeg skal have en rigtig god grund for at gå over 2000 kr...


    Samsung SyncMaster 2443BW:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=607807


    Jeg spiller selv på en og jeg er fuldt ud tilfreds med billedkvaliteten (den trak mig faktisk fra CRT til LCD i spil). De 2 store fordele ved skærmen er de flere punkter (1920x1200 er flere punkter end 1920x1080) og de fysiske indstillingsmuligheder. Den kan både hæves/sænkes og tiltes så man ikke sidder og bliver lam i nakken efter en hel dag i dens selskab. Bedre ergonomi findes næppe i andre skærme.
    Den viser Full HD letterboxed (det gør min gamle CRT-skærm så også).