Bærbar comp crasher

  • Hej alle tweakere


    Jeg har et seriøst problem med min computer: Znote 6224w


    Jeg får BSOD, sort skærm og mærkelige crash lyde. (meget høj skratte lyd)


    Den BSOD jeg får mest er: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    men jeg får også andre, f.eks: PAGE_FAULT_IN_A_NON_PAGED_AREA



    Dette sker for det meste når jeg spiller, men har dog ikke noget at gøre med overophedning, da det kan ske lige efter opstart.
    Har prøvet så mange ting, og er løbet tøt for ideer


    Håber I kan hjælpe, på forhånd tak


    Dokteren

  • Lyder som noget hardware probs, hvilket altid er nedern med bærbare...


    Først prøv at opdatere dine drivere??


    hvis det er hardware vil jeg umiddelbart sige dit GFX, men det kan også være dine ram..


    Hvor gammel er den??

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet 2 gange, sidst af Lamajuice ().

  • Den er 2 år gammel.


    Er os selv bange for at det er hardware, for jeg har formateret 7-8 gange, og installeret orginale drivere, som den før i tiden har kørt perfekt med!


    Ved du at det er ram eller grafikken ?


    tak for svaret

  • Kan vi ikke få lidt flere informationer om computeren?


    Mærke, model, hardware, etc.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dokteren
    Jeg får BSOD, sort skærm og mærkelige crash lyde. (meget høj skratte lyd)


    Kan du ikke prøve at beskrive det lidt bedre. Er det som en blæser der støder imod et eller andet sted, eller er det mere mekanisk?


    Bruger du CD'er/DVD'er når det sker?


    Den lille beskrivelse du har kan snævre det en del ind, idet der ikke er mange bevægelige dele i en bærbar. Det lyder enten som din køler der er ude af balance (støv elelr et leje der er gået), eller kan det være HD crash der er på vej. Alternativt et CD/DVD drev der er ude af balance.


    /ask

  • Hej igen


    Det er en Zepto Znote 6224w, kører med Windows XP pro service pack 2 version 2002.


    Intel core 2 duo T5450 1,66GHz
    NVIDIA GeForce 8600M GT



    Den mærkelige lyd jeg nævner er ikke fra en blæser, det en meget mekanisk lyd, som kommer fra højtalerne (tror jeg).


    BSODèrne kommer som regl når jeg spiller spil, men kan ske på alle tidspunkter, også lige efter opstart, så derfor tror jeg ikke det har noget med overophedning at gøre.


    Jeg skal måske også nævne at den crasher på mange forskellige måder; nogle gange ryger den direkte til BSOD, andre gange fryser billedet med den mærkelige lyd og til sidste kan den også bare gå i sort skærm. Den kan også finde på bare at genstarte.


    Har prøvet at køre Memtest86, og ingen problemer blev fundet.



    Er virkelig i vildrede, håber I kan hjælpe


    Dokteren

  • Nu kender jeg ikke så meget til bærbare, men som regel er ram'ne det nemmeste at komme til, så prøv i første omgang at tjekke om det ikke er en af dine klodser der er defekte..? Såfremt den HD scan ikk gir potte..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • hej


    Som sagt har jeg kørt Memtest86 og der var ingen ting at komme efter. Mener du Memtest86 ikke er et sikkert værktøj at bruge ? kører forresten kun med èn blok! Ellers skal jeg købe en ny blok ?


    Jeg har tjekket min Harddisk med "Hard Disk Sentinel Pro", og den melder ingen fejl. Ved igen ikke om det er et godt program ? Hvordan tjekker man ellers sin HD for bad sectors ?


    igen tak for jeres input



    Dokteren


  • Kender du fabrikatet på din HD ?, da næsten alle HD producenter har et diagnosticeringstool liggende på deres website. DL og kør det så vil du få en rapport ud af det ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Geforce 8600 og 8400 mobility udgaverne har en tendens til at futte af for et godt ord. Har selv lige fået skiftet hele bundkortet i min XPS1330 (da gpu og ram fra gfx sidder fastmonteret der).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H