HDMI - PC til TV

  • Hej, jeg har lige købt et HDMI kabel så jeg kan se noget film på tv'et, har en 40" Sony, både compen og tv'et har hdmi stik, men når jeg har sat det i, er det hele bare sort på tv'et.


    Har ikke særlig meget forstand på det her, så enhver hjælp er mere end velkommen.


    På forhånd tak.

  • Jeg bruger windows vista 32 bit, jeg har ikke indstillet noget, det er nemlig hvad jeg tror problemet er, gik ned i føtex og købte hdmi ledningen og ham gutten sagde at det ville virke uden videre, har surfet lidt på nettet og kigget lidt på nvidia setuppet, kan ikke komme til at opsætte flere skærme, synes det er noget underligt... halp pls :)


    Edit: Jeg har 4 indgange i tv'et, hdmi 1-4 ved ikke rigtig hvilken en jeg skal bruge, problemet er bare at min computer kan vist ikke se at der er en anden skærm tilsluttet eller lign.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grindhouse
    Jeg bruger windows vista 32 bit, jeg har ikke indstillet noget, det er nemlig hvad jeg tror problemet er, gik ned i føtex og købte hdmi ledningen og ham gutten sagde at det ville virke uden videre, har surfet lidt på nettet og kigget lidt på nvidia setuppet, kan ikke komme til at opsætte flere skærme, synes det er noget underligt... halp pls :)


    Edit: Jeg har 4 indgange i tv'et, hdmi 1-4 ved ikke rigtig hvilken en jeg skal bruge, problemet er bare at min computer kan vist ikke se at der er en anden skærm tilsluttet eller lign.


    Højre klik på skrivebordet. vælg nvidea kontrolpanel i menuen.
    vælg avancerede insdtillinger hvis du ikke allerede er der.
    under skærm vælg opstil flere skærme.
    sæt hak i TV
    her fra er det gætværk.
    gå op i skift opløsning under skærm.
    vælg det stik og den opløsning du vil køre dit tv på.


    det er ud fra min 8800GT driver.

  • Nu er det et par år siden jeg har haft nvidia kort, men jeg mener der er en option til at tvinge en tv-detektion.


    Det er i hvert fald det jeg bruger for at få billede fra mit ati-kort over til mit gamle tv (ikke fladskærm).

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate