p7p55m og 4gb

  • Hej


    jeg er ved at samle overstående computer, men jeg kan ikke få de 2x2 gb ram til at virke.


    den finder kun de første 2 gb i bios, mens windows siger der er 4, men kun kan bruge 2


    jeg har prøvet at opdatere bios og flytte frem og tilbage med ram, men lige lidt hjælper det


    har jeg et defekt bundkort eller cpu eller hva har jeg?

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Det er lidt lige meget hvad windows siger, det er mere interessant at se hvad BIOS siger?


    Hvis vi antager at BIOS siger at den ikke kan finde de fulde 4 GB, så er der nogle scenarier du bør se på:


    1 RAM stick ad gangen, hvis den ene af de 2 sticks ikke bliver fundet, betyder det sandsynligvis fejl på selve sticken


    1 Stick ad gangen, i forskellige RAM slots, for at se om der er nogen af dem der er defekte.


    Det kan også være noget bizart som en PSU fejl, der kan du evt. prøve at fjerne alt der er unødvendigt for din computer at boote op, så som harddiske, optiske drev osv., så kan du jo også prøve med en anden PSU

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hej. tak for hjælpen


    efter at have hele dyret skilt af igen, så virkede alle 4gb ram. Så nu skal den bare aldrig afskilles igen

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB