Hjælp til køb af ny skærm

  • Hey gutter, HJÆLP MIG! Jeg regner med at skal ud og købe en skærm til min kommenede Macbook Pro. Vil gerne have en der er i stil med sådan noget ligesom iMac skærmen. Altså, LED, Full-HD, gode farver og høj refresh rate. (Aner ikke om iMac skærmen har en høj refresh rate.) Jeg har heller ikke noget imod at købe brugt, så hvis der er nogen der måske har en skærm de vil sælge eller bytte, kan du jo bare skriver herinde, hvad du sidder med. Håber der er nogen der kommmer med nogle gode forslag til køb af ny skærme, for sådan noget ved jeg sgu ikke så meget om.


    Mvh
    Magnus

  • Altså LED er ikke så vigtigt, den skal bare have nogle gode farver. Prisen, hmmm det ved jeg sgu ikke. Altså bare ikke over 5000 så tror jeg det er okay. Men kan du smide nogle forslag som jeg kunne kigge på, kunne være fedt. :D


    Mvh
    Magnus

  • ACER S243H 24# WIDE TFT LED TCO-03 BLACK


    HP PAVILION 2510I 25" WIDE TFT BLACK/GRAY


    EDIT: Hvad med de her? Synes selv de ser meget fede ud og vil passe fint sammen med min kommende Macbook Pro. :clap:


    Hvad betyder Kontrastforhold (statisk), Kontrastforhold (dynamsik), Lysstyrke, Dot Pitch, Understøtter farve, Backlight technology, Skærmformat, Maksimal synsvinkel (horisontal/vertikal) og Skærmtype? :boxed:


    Der er sgu mange af de ting jeg ikke ved noget om. Hvad er bedst? Højst eller lavest. :rolleyes:


  • Kontrastforholdet er den største forskel mellem farver og sort, som skærmen kan opnå... i princippet hvor godt den kan vise sort.


    lysstyrken siger sig selv, nemlig hvor meget lys der kan komme ud af skærmen, typisk når hele skærmbilledet er hvidt.


    Dot pitch er afstanden mellem de individuelle pixels


    Backlight technology er hvilken type lyspanel der bruges til at lyse skærmen op med.


    skærmformat siger sig selv, enten alm. (4:3), Wide (16:9) eller Wide (16:10)


    den maksimale synsvinkel er hvor stor en vinkel man kan sidde i i forhold til skærmen uden af farverne ændres. På tidlige fladskærme og med tidlige TFT enheder skulle man sidde en ret lillge vinkel i forhold til skærmen før farverne fik en synlig ændring.


    skærmtypen siger sig selv: CRT (billedrør), TFT (bliver også kaldet LCD, bruger paneler med flydende krystaller) og LED (Pixels er opbygget af småbitte lysdioder, små "pærer" så at sige. LED paneler kræver ikke backlight, da dioderne lyser af sig selv.)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tak Foxx, du er min gud! :9xo :clap:


    Hvad for en af de to vil du så anbefale? Eller er der nogle andre der måske kunne komme ind i billedet? Den skal gerne have nogle Alu farver på, sådan den passer sammen med den kommenede Macbook Pro. :)


    Mvh
    Magnus

  • holder mig normalt fra alt hvor der står HP og Pavillion på samme genstand, da det har det med at gå i stykker for et godt ord. Aner ikke deres skærme, men deres computere gør det helt klart.


    Desuden vil jeg holde mig fra samtlige skærme med det der blanke bras som man finder på laptops over det hele.... det er dog underligt nok ikke så svært at finde almindelige skærme uden hvad-det-nu-hedder...


    et forslag mere hvis du vil op i en stor skærm der passer til en macbook: http://www.dustinhome.dk/pd_5010378981.aspx, den kan så også en masse andre nice ting: HDMI, DVI, VGA, Komponent, Composite, S-video uden at være et fjernsyn, så du kan måske bruge den til konsollerne også ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    holder mig normalt fra alt hvor der står HP og Pavillion på samme genstand, da det har det med at gå i stykker for et godt ord. Aner ikke deres skærme, men deres computere gør det helt klart.


    Desuden vil jeg holde mig fra samtlige skærme med det der blanke bras som man finder på laptops over det hele.... det er dog underligt nok ikke så svært at finde almindelige skærme uden hvad-det-nu-hedder...


    et forslag mere hvis du vil op i en stor skærm der passer til en macbook: http://www.dustinhome.dk/pd_5010378981.aspx, den kan så også en masse andre nice ting: HDMI, DVI, VGA, Komponent, Composite, S-video uden at være et fjernsyn, så du kan måske bruge den til konsollerne også ;)


    Nårh, både min forældre og søster har da en hp pavalion stationær og der har aldrig været problemer med dem. Og en af min 19" tommer skærme er også nu en hp pavalion. Mener bare det er deres bærbare der har problemer. :9xo


    Det der skinnede pjat... ja, mener det hedder glossy. Har dog ikke selv noget imod det. Synes selv det ser meget nice ud. :))


    27" tommer, hmm.... Arh, tror det er lidt for stort til en computer for mig. Har jo et 42" tommer Panasonic Viera Full-Hd tv til min Xbox så tror det er fint med det. Og selvmo jeg godt kan betale mere, så vil jeg sgu helst kun give omkring de 2000 kr. Men hvad synes du så om den fra Acer? :P


    Blu ray afspiller, kan du anbefale en af dem måske også? Er mest til Panasonic. Max pris 2000 kr. Men omkring 1500 kr ville være bedst. :)


  • HP pavillion stationære er skam også ret slemme til det der gå i stykker halløj, jeg klager ikke, det gir penge i posen til mig... jeg skal bare ikke selv have en. Min regel for HP maskiner følger den jeg har for Dell maskiner: Hvis ikke det koster penge, så er det okay ;)


    angående glossy shit: Så har du aldrig været UDENFOR med en laptop med glossy skærm, og så faktisk at bruge den udenfor :D... IMO skal det bare dø, det er mere design end det er brugbart!


    27 tommer er ikke det vilde igen medmindre du har meget lidt plads, desuden er der IMO intet der er for stort til at nyde grafik fra moderne spil ;)


    angående blu-ray afspiller, så kan jeg ikke hjælpe dig, har ikke én selv som jeg har gjort erfaring med :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Glossy, udenfor? Der skal da bare nok baggrunds lys paa. Og nu skal jeg jo ikke havde den store skaerm med udenfor.


    27 tommer, er nok lidt for stort. Men jeg vil gerne have en skaerm med nogle gode farver da jeg selv laver meget grafik i Photoshop. Men den skal ogsaa vaere god til spil.