Søger forslag til småt støj og strømsvag ITX system som skal køre 24-7-365.

  • Hey.


    Har lige købt mig en NAS Qnap TS-110, men har vist slået for stort brød op da den måske lige er en kende for teknisk til mig. Så vil gerne sælge den igen og købe mig noget ITX, men er meget i tvivl om hvilket man skal købe, da den gerne skulle være strømbesparende og heller ikke larme for meget. Synes bare de fleste kabinetter har 150W psu, hvilket vel er ret meget set i forhold til min NAS på omkring 35W eller noget i den stil :-S


    Mine film, billeder og musik skal også kunne hives derfra, men der er vel formodentlig ikke de store krav før det kan lade sig gøre?


    Er det nok med 2GB ram osv til sådan noget pjat?


    Håber nogle lige kan rive et billigt system sammen :)

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Jeg kører PT med en FreeNas (google det) på et Intel Atom kort med 1 gb ram og det spiller fint, men det kræver at du kan sætte det op, tager lidt tid og sætte sig ind i, men det er nu let nok, ellers kan du smide en strippet udgave af XP på sådan en maskine jo, hvis strøm betyder meget for dig vil jeg anbefale dig og få fat på en pico-psu.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ja det er nok ned af den vej jeg skal, ser det ud til. Er der en alvorlig strømsluger den du har dér? Jeg kører jo lige pt. med den computer som står i min signatur og den sluger vist rigeligt strøm desværre :-S

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Hej Mikkelsen


    Jeg kan personligt anbefale en ATOM løsning, og et kabinet med en 65W PSU/adapter


    du skal nok kigge fter de nye D510 ATOM løsninger, de yder rigtig godt set i forhold til prisen.


    fx indenfor disse ting:
    ATOM: Edbpriser.dk ATOM Board's
    Kabinet:Edbpriser.dk Kabinet (65W, 150W)
    (her i dette link har du 2 valg muligheder fx en 65W løsning, som er rigelig, eller en 150W løsning)


    personligt har jeg selv 2 Antec ISK300-65W som hver har 1xDVDRW slimline og 2x2.5" diske som kører uden problemer på en ATOM D510 løsning.

  • Kabinettet er ok og egentlig lidt ligemeget hvordan det ser ud, men mit problem er at jeg med min NAS købte en 3,5" hd, så skulle helst være et den kan være i, men de fleste er jo til 2,5" :-S


    Ellers må jeg jo bare investere i en 2,5" hvis det ikke kan være anderledes.


    Og det kører fint med at streame film osv med det system? Bruger du så bare noget fjernskrivebord til at nå computeren med?

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Bare lige for at tage den fra toppen af...


    Hvis en færdig NAS ala QNAP er for teknisk, tror du så at der er mere held i selv at skulle opsætte de programmer der skal bruges for at streame far en FreeNas boks?


    Hvad er det helt præcist du egentligt har brug for, og mener du streame når du siger det, eller mener du bare åbne filer der ligger på NAS'en via din anden computer?


    /ask

  • Ja det må jeg da lige se på, men det ser ud som om der er 300W PSU i. Det er måske lige i overkanten. Men ellers må jeg sgu købe en 2,5" HD hvis det ikke kan være anderledes.


    Jamen det jeg er ude efter er et system som for det første bruger så lidt strøm som muligt. Jeg kører pt. Medie Center via min Xbox 360, hvor jeg afspiller film osv. over, så det skal den også helst kunne. Den skal køre i døgndrift så ikke noget med skærm eller lign. Bare jeg kan logge på den via fjernskrivebord eller lign. fra mine andre computere, så der er adgang til billeder, musik, film osv. ville det være perfekt.


    Synes egentlig også at min NAS næsten er ok, men der er sgu langt til noget Windows pjat må jeg indrømme :-S Synes selv at jeg er rimelig ferm til sådan noget og den computer jeg har kørene nu virker fint til det jeg skal bruge, den sluger bare urimeligt meget strøm og fylder ALT for meget :-)


    Er ikke skidegod til at formulere mig, men håber du forstår nogenlunde hvad jeg er inde på.


    PS: Hedder det ikke streame når jeg afspiller film osv via Media Center? Det er i hvert fald det jeg mener ;-)

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkelsen
    PS: Hedder det ikke streame når jeg afspiller film osv via Media Center? Det er i hvert fald det jeg mener ;-)


    Det afhænger af hvor filmen bliver dekodet... Hvis du afspiller filmen fra en anden maskine, hvor den maskine står for dekodningen, så er det IKKE streaming.


    Kravet til ydelsen af NAS'en er væsentligt forskellig om den skal kunne dekode dine film, eller om den bare skal dele filer. Hvis det sidste er tilfældet kræves der ikke meget af den.


    /ask

  • Ville det her evt. ikke fungere ok?

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Ja sÃ¥ mÃ¥ jeg sgu desværre sælge min NAS igen, selvom jeg fik den i torsdags... :-S


    Men har tænkt mig at smide Windows 7 på den her, så jeg kan styre det ;-)


    Kan se fra tidligere poster at du har haft et DVB-C kort til din ITX, er der virkelig plads til det? Og spiller det bare?

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220