consol og skærm.

  • jeg ved jeg nok starter en krig men jeg vil ud og købe en xbox 360 eller en ps3 her til den første men jeg er usikker på hvilken jeg skal vælge jeg vil hovedesagligt spille sports spil som nba live/2k10, madden, mlb 2k10 og den slags jeg har leget lidt med begge controllere og jeg fortrækker ikke den ene over den anden...
    udover controlleren ved jeg ikke helt hvad jeg skal kigge efter...


    jeg skal også have en skærm den skal bruges til consolen og min pc 24 tommer hd jeg har kigget på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=627350


    håber der er nogen der kan give et par hints til hvad jeg skal købe...

  • Diskussionen om hvilken konsol det skal være kan vare for evigt.


    Jeg har selv både haft PS3 og Xbox360, og endte med at sælge PS3'en fordi den bare
    stod og samlede støv.


    Men det kommer også meget an på hvad du skal bruge controllen til ud over at spille.


    Fordelen ved PS3'en er klart at den har bluray-afspiller (her har jeg så en stationær bluray-afspiller i stedet.)
    Og hvis din primære skærm bliver 24"+- vil du heller ikke få super meget ud af blurayfilm.


    Jeg synes at online-delen er lavet noget bedre på Xbox'en.
    Så er der nogen der brokker sig vildt over at det skal koste penge, men men.
    Køber man sit Xbox Live på nettet koster det lige under 240 kr. for 12 måneder.


    Det under 20 kr./mdr... Det burde alle have råd til..


    Ud over det, synes jeg personligt også at controlleren til xbox'en er meget bedre
    end den til PS3'en.
    Til mine hænder var PS3 controlleren i hvert fald alt for let, og for lille.
    Der passer Xbox'ens meget bedre.
    Men igen. Det er en smagssag.


    Men som sagt så kan diskussionen med for/imod blive ved for evig tid.
    Så den beslutning skal man ligesom tage med sig selv.


    Desuden bør du jo kigge på om dine venner har det ene eller det andet.
    Det er langt sjovere at spille sammen med nogen man kender.


    Med hensyn til skærm er det en god idé - i hvert fald med Xbox'en - at finde en
    der kører 1920x1080. (gør den også den du linker til).


    Jeg har selv en T240 til min PC, den kører 1920x1200, og giver et dårligt billede på
    xbox'en
    da den kun kan 1080p via HDMI, og det derfor forvrænges da min skærm jo er en 16:10 skærm.
    Er dog ikke den jeg bruger til Xbox'en. Der har jeg både et 46" og et 40" til den.

  • Det handler for mig mere om hvilke eksklusive titler hver konsol har.
    Hvis du er vild med Gears of War, så tag en 360. Hvis du vil prøve kræfter med Heavy Rain eller Killzone, så er det en PS3 :)


    Har selv en 360, men er begyndt at kigge på en PS3. synes Xboxen er på vej ud og PS3en på vej ind i min interessesfære. Men det er som sagt smag og behag. Det eneste spil der afholder mig fra at sælge min Xbox er Gears of War 3.. Til næste år :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Skærmen du har valgt skulle udmærket kunne opfylde dine behov.


    Hvad angår 360 VS PS3 så er det en smags og prissag. Xbox'en er billigere at komme igang med, men PS3'en har et bluray drev. Begge konsoller har eksklusive titler, men spil fra EA (specielt deres sportsspil) er typisk udgivet til alle platforme...inklusive et par af de håndholdte 8o


    Personligt smider jeg en stemme i xbox krukken. Controlleren er mere behagelig i mine hænder og skarver ikke så meget i fingre og led (PS1,2,3 stikkene har nogle ubehagelige thumbsticks imo, og hullerne til skruer er dårligt placeret til min holdeform og laver slemme mærker hvis jeg spiller højintensitets spil i længere tid)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |