Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 20. april 2010, 14:45

Uden at ville erklære mig som den helt store ekspert (måske netop på grund af dette) har jeg en lille indvendelse til jeres kommentarer.

Nyt system til 3k - relativ dyrt

Købe og montere ny køler + OC - ikke sikkert at han har mod på det, det tog rigtig længe for jeg havde lyst til at prøve at oc min pc første gang.

Købe en LGA775 cpu - opgradering af ydelsen for en relativ lav pris.

Ved ganske udemærket at den ikke er fremtidsikret, men er det ikke den løsning der giver det bedste opgrade pr. kr ?

Hvis han køber en ny cpu til ca. 1k - vil den så ikke være noget bedre end 1/3 af et i5 setup

Min anbefaling er helt sikkert også at købe en god LGA 775 cpu.

mvh Morpheuz

Main rig:
  • Asus P8P67-Mpro
  • i5-2500K - Scythe
  • Asus 560TI
  • Intel 510 - 128 GB
  • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
  • Powered by Corsair
  • Contained by Silverstone SG02

22

tirsdag, 20. april 2010, 17:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Morpheuz1986
Uden at ville erklære mig som den helt store ekspert (måske netop på grund af dette) har jeg en lille indvendelse til jeres kommentarer.

Nyt system til 3k - relativ dyrt

Købe og montere ny køler + OC - ikke sikkert at han har mod på det, det tog rigtig længe for jeg havde lyst til at prøve at oc min pc første gang.

Købe en LGA775 cpu - opgradering af ydelsen for en relativ lav pris.

Ved ganske udemærket at den ikke er fremtidsikret, men er det ikke den løsning der giver det bedste opgrade pr. kr ?

Hvis han køber en ny cpu til ca. 1k - vil den så ikke være noget bedre end 1/3 af et i5 setup

Min anbefaling er helt sikkert også at købe en god LGA 775 cpu.

mvh Morpheuz

Det tænkte jeg osse lige ved, indtil jeg så at der sad et Gigabyte EP43 bundkort i maskinen. er man helt ny indenfor OC, så kan man jo bruge Gigabyte's program Easytune 6 til det.

I den simple opsætning har du kun 3 muligheder

grøn: standard hastighed

Gul: moderat OC

Rød: relativ høj OC

klik på den som du gerne vil bruge, klik OK og genstart så kan det vist ikke blive ret meget nemmere. Programmet finder din CPU, ram og chipset og sætter det i forhold til hinanden uden at nærme sig faregrænsen overhovedet alt bliver justeret Hz og volt til de forskellige ting, så kan det altså kun være køling man skal være OBS på.

Programmet fungerer forbavsende godt uden at gå til smertegrænsen og giver folk en fin indgang til ekstra ydelse hvis man ikke lige selv er helt stiv eller har lyst til at begynde at rode rundt i bios med de forskellige indstillinger.

http://www.giga-byte.com/Support/Motherb…&ver=#anchor_os

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.