Gigabit Ethernet over RJ45 Cat5e kabler?

  • Har googlet og googlet løs men kan ikke rigtigt få et klart svar. Kan RJ45 Cat5e kabler trække en Gigabit Ethernet forbindelse imellem f.eks. Router og NAS internt eller skal der en anden type Ethernet kabler til? Kan I evt. henvise et link så jeg kan bookmarke det til en anden dag :$

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • wfdi : Har kigget forbi den side og jeg kan ærligt talt ikke se et eneste sted at der står at 1000 kører i Cat5. Din quote fortæller mig faktisk rettere at man skal op i Cat6/7, da den nævner 1000M... Hvad M så end står for (Vi har ikke om strøm på teknisk længere)


    Frankovic : Self! Det eneste jeg ikke prøvede at søge på. Selve interfacet :roller: :$


    *ahem* og tak selvfølgelig for svarende :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Så langt kan jeg følge det, men hvad det har af relevans for mængden af data der kan sendes igennem kan jeg ikke lige følge - som sagt den korte liste i sig selv siger jo intet medmindre at man ved hvor højt de forskellige data standarder kører på. Men spørgsmålet blev svaret. Lukker med et tak. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |