Første NAS til hjemmet - QNAP TS-210 et fornuftigt valg?

  • Min far har bedt mig om at købe og opsætte et medie netværk hjemme i hans hus med en NAS som centralnerven i systemet.


    Har kigget lidt rundt på edbpriser og producenternes hjemmesider, og har set mig varm på en QNAP TS-210. Den koster ikke alverden, har plads til en ekstra harddisk hvis behovet opstår, og så ser den ud til at kunne alt hvad den gamle har bedt om. Streaming til Xbox, iTunes bibliotek og mulighed for plugins til hjemmeside og lign.


    Men inden jeg lige bestiller det hele hjem så ville jeg høre om I kender et alternativ i ca. samme prisklasse som kører bedre/hurtigere - den kommer jo til at stå i døgndrift og lave lidt hele tiden (Musik ud til køkkenet f.eks. eller film i stuen til ungerne)


    Kan det betale sig at fylde begge bays ud og køre noget Raid i maskinen - kan det "konverteres" senere, eller skal begge om-formateres forinden, hvis han gik ud og købte en harddisk til senere?


    Tak på forhånd.
    Anders :)


    EDIT: Har snakket lidt med folk på QNAP forumet, og de har foresloget en TS-219 istedetfor, pga. den højere CPU hastighed. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().