Underlige farver på 1080p TV med HD5770 VaporX

  • efter jeg har fået et Sapphire Radeon HD5770 VaporX 1gb i min maskine er jeg begyndt at bruge ren HDMI istedet for DVI til VGA til mit 1080p tv men efter nogen tid selv om jeg ik har set film el. noget får jeg bare de her faver :rolleyes:


    [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/albums/ac53/puma99dk/17042010228.jpg]



    men unpluger jeg HDMI og sætter den igen el. tænder og slukker for tv'et er der ingenting så kommer farverne igen, har brugt HDMI kablet til en DVD afspiller med HDMI og der gjorde kablet det aldrig kan det være GFX den er gal med?

  • en på TPU skriver at HD5770 har et nyere HDMI, og nogle har skiftet HDMI kable ud med noget nyt og det hjalp så tror lige jeg vil prøve det og se om det os er mit problem, selv om jeg købte mit kable i januar el. noget i år.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Det lyder meget som et kabelproblem.


    Hvis kablet er for billigt er der ikke brugt penge på de to ledere der får de to enheder til at snakke sammen.
    Så kommer der typisk de farver der.


    Prøv et ordentligt kabel


    Overgaard nu må HDMI kabler ik koste mere end et par hunderede kroner ud anset om de er guldbelagte el. ej det har været testet en del gange os af Nikolaj fra So Ein Ding


    har kigget på det her kable: http://www.swop.dk/hdmi_kabel_5_meter-p-207.html


    Specifikation: HDMI 1.3a/b/c
    Maximal Billedformat: 1440p/120Hz
    Format: 8 PCM,Dolby Digital,DTS,MPEG, DVD-Audio, SACD, Dolby Digital Plus, TrueHD og dts-HD


    og ja det skal være 5meter ellers kan den ik nå ind til mit soveværelse :P

  • Det er når du når op i den længde, at kvaliteten faktisk har en afgørende faktor.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det er når du når op i den længde, at kvaliteten faktisk har en afgørende faktor.


    så har du ik set den test som har været i tv om de hdmi kabler de sendte til england for at få testet. Det billige kabler kunne det samme som kabler til 500 og 1500kr der var ingen forskel så hvis du køber kabler i den pris klassen blir du godt nok taget i røven, ved at Hifi klubben har haft nogle HDMI kabler til 1500kr el. noget de sagde var de bedste man kunne få de var os med i den test hvor det viste sig de faktisk ik var bedre end en til et par hundede kroner så.

  • Er du sikker på at det ikke var kabler på 1-2 meters længde?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Er du sikker på at det ikke var kabler på 1-2 meters længde?


    mener det var op til 5 og 10meter os de snakkede om.


    men vil ik ud og gi mere end max 250kr for 5meter HDMI kable, da jeg ellers føler jeg blir taget ved røven efter at ha læst forskellige tests.

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Bid lige mærke i det første kabels manglende 1080p* :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |