Kvalitet frem for kvantitet - ca. 5000kr

  • Hey Folks


    Skal bruge en ny stationær til ca. 5 - max 6kg. Jeg er ikke den store gamer, men agter at have min pc de næste par år. Så jeg kigger mere efter kvalitet, driftsikkerhed og støj (er ikke hysterisk!). Men jeg er ski noget i tvivl om hvad man bør købe.


    Hvor får jeg mest for pengene? Bør jeg nøjes med at købe for 3kg? eller er der bedst Bang/bucks for de 5 ?


    Kom endeligt med nogle konkrete bud!

  • Måske osse en mulighed


    http://www1.euro.dell.com/dk/d…&s=dhs&cs=dkdhs1&ref=dthp


    Jeg har haft en del Dell mellem hænderne og de kan hvad de skal og siger ikke en dyt, men heller ikke mere grundet de selv laver deres bios, så tænker du på OC, så er det slet ikke så nemt, men det er det heller ikke med en Hp da de gør det samme.
    skal du "bare" have en god maskine som kan bruges til lidt af hvert i dagligdagen og som er stabil, så turde jeg sagtens hoppe på en Dell.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ja var det ikke for alle det dårlige omtale Dell har fået, ville jeg nok os hoppe på Dell-vognen hvis jeg stod i samme situation.


    Men efter man har hørt så meget dårligt, så ved jeg nu ikke rigtigt.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    ja var det ikke for alle det dårlige omtale Dell har fået, ville jeg nok os hoppe på Dell-vognen hvis jeg stod i samme situation.


    Men efter man har hørt så meget dårligt, så ved jeg nu ikke rigtigt.


    Det ville jeg springe op og falde ned på, men det kan godt være det bare er mig. Jeg har aldrig har problemer med de Dell maskiner som jeg har haft fingerene i og det betyder altså mere for mig end et totalt latterligt program, som kontant eller hvad det hed, se hellere på hvor mange maskiner de spytter ud og hvad fejl% er, så vil du se at jeg har ret.


    Moral glem det, det er ydelse og penge vi taler om


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ville sku også tage dell vogen, har ikke haft probs med de dell stationer som vi har

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm