Booting problem

  • Hej alle på tweak... Short time reader, first time writer


    Har et problem med min computer. Hvis jeg genstarter den så tænder og slukker den 3-4 gange før den booter helt op.. Den viser ingen information eller noget så for ingen fejl medelser


    Det sker ikke første gang jeg tænder den men kun hvis den har været tændt.. I dag ventede jeg endda ca en 20minnuters tid med at tænde igen og den gjorde det stadig


    ellers kører den upåklageligt.. Er der nogen der kan hjælpe mig


    i5-750 2.66ghz 8mb
    2x Geforce gtx 275 sli
    windows 7
    4x2gb kingston hyperx ddr3 1600mhz cl9
    msi p55 atx socket 1156
    plazir 1000W extreme power psu
    WD 1TB 64mb sataII


    hvis der er flere informationer i gerne vil have så sig til


    på forhånd tak

  • Prøv lige at hoppe en tur ind i bios og se under pc health eller noget i den retning( ved ikke om det hedder det på et MSI board) og se om styring af din CPU blæser er sat til, så slå det fra.


    Jeg har været ude for det flere gange når jeg har opdateret bios så sidder det som default og starter blæseren ikke op i høje omdrejninger med det samme hvilket min ikke gør da den er PWM styret, så "tror" bios at den ikke fungerer og laver ikke bare 1 men flere genstarter.


    Det kunne være derfor.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spongebong
    hej sam og tak for svaret.. tjekkede og det ser ud til at den allerede er sat fra



    Har du stadigvæk problemer så ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Brug lige CPU-Z til at se hvordan dine volt kommer ud på boarded


    http://www.cpuid.com/cpuz.php


    Er der forskel fra hvad den måler og hvad bios viser så har du hvad man kalder v-drop og det kan give ustabilitet, så skal du lige selv op/ned justere i bios husk lige at låse PCI-E til 100. Måske har du noget med Doc Cmos som konflikter ?, grundet noget strømbestarende "skidt".


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hej igen.. ja jeg har stadig problemer .. nu står min cpu ussage også pludselig på 24-30% ved idle og cpu temperaturen er steget med 15-20 grader


    har brugt speedfan og kiggede på de forskellige volt.. De er alle lidt ved siden af men ikke meget og så er der den der hedder +12v .. i bios lå den på omkring 12v men speed fan siger den er på 4,49v

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spongebong
    hej igen.. ja jeg har stadig problemer .. nu står min cpu ussage også pludselig på 24-30% ved idle og cpu temperaturen er steget med 15-20 grader


    har brugt speedfan og kiggede på de forskellige volt.. De er alle lidt ved siden af men ikke meget og så er der den der hedder +12v .. i bios lå den på omkring 12v men speed fan siger den er på 4,49v


    Speedfan kan du ikke bruge til en dyt, den er alt for upræcis som du har fundet ud af. enten skal du bruge coretemp eller realtemp


    http://www.alcpu.com/CoreTemp/


    http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/Real_Temp/


    Om du bruger den ene eller den anden er i hovedreglen ligegyldigt da de begge er mere præcise end speedfan nogensinde bliver, så tager vi den derfra.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • okay prøvede cpu-z som du sagde og den siger også at den der hedder +12v ligger på en 4,49 volt. Alle de andre ligger næsten på det samme


    kan skrive samtlige ned hvis det er og gemme en rapport fra cpu-z hvis det vil hjælpe ?


    og tak fordi du gider hjælpe i det hele taget


    mvh anders