lyd problmer i windows 7

  • hej..



    Efter jeg har fået lagt windows 7 på min computer, har jeg haft problemer med min lyd.. jeg har 5.1 .. Jeg har hente de nyeste driver til mit lydkort som er onboard .


    problemet er når jeg tester lyden i mit lyd program så spiller 4 ud af 5 højtaler ( højtaleren fejler ikke noget, har prøvet og skiftet det over i et andet stik) og så når jeg spiller musik fra winamp, Media Player osv så spiller kun 1 højtaler.


    i min opsætning har jeg sadt det til 5.1 osv.



    hvad er problemet ?? (:

  • - Vær sikker på at du har opsat dit lydkort til 5.1 højtalere i kontrolpanelet.
    - I Winamp skal du ind og slå hardware acceleration (såvidt jeg husker) til for lyd outputtet før at Winamp kan finde ud af at spille på flere højtalere.


    Hører du stereo eller surround musik? Hvad sker der hvis du smider en DVD i maskinen - får du så alle højtalere med?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • - ja det er sat op til 5,1..
    - har prøvet at sætte en dvd i men der spiller den stadig kun i den ene højtaler




    men syns det er underligt at når jeg tester hvert højtaler så spiller som sagt 4 ud 5 ..

  • Hvordan sidder kabler fast i PC'en fysisk? 5 "Phono" form stik?


    Hvad med opsætningen i Onboard lydkortets kontrolpanel. Nogle onboard lydkort skal opsættes til at der skal lyd ud af alle 5 stik. (der er to - et i windows' kontrolpanel og et separat til onboard, somregel nede i bundlinjen hvis du f.eks. har et Realtek)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |