mislyd fra slumre

  • når min pc er i slumre eller er slukket (men stadig har strømmen til) larmer den. larmen kan beskrives som en skæren i øret. det er ik så voldsomt men meget irriterende.
    er det normalt ? og hva kan årsagen være..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    et bud er strømforsyningen bliver belastet forkert.


    hva ka jeg så gøre ? og er der nogen måde at teste det på ? og hvorfor lige i slumre ? mange spørgsmål :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Fordi den pc bruger meget lidt strøm i slumre. hvis den nu trækker alt strømmen i 5V så vil 12V og 3,3V stå "ubelastede" det kan en switchmode psu slet ikke lide.


    jeg kender Intet til psu, udover at den giver strøm. vil det så sige at det er et normalt problem, som jeg bar må lære at leve med ?

  • Er du rigtig uheldig, er det hvad man kalder coil-whine, en højfrekvent rigtig irriterende lyd som stammer fra spoler i din PSU, flere af Cosair's modeller "lider" af det.


    Du kan afhjælpe det, men garantien på din PSU ryger sig en tur, da du skal åbne den op og give kobberspolerne en gang neglelak i flere omgange, jo tykkere lag til sidst jo mindre støj, helt fjerne den kan du ikke, men den kan mindskes meget ved at gøre dette.


    Har du stadigvæk garanti på PSU så prøv at lave en RMA på den, er du heldig kan du få den ombyttet, men det er lidt af en gråzone da PSU yder som den skal og den tager ikke skade af det, det er kun irriterende for dig at høre på.


    Ellers skal der investeres i en anden PSU.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • højfrekvent lyd passer vidst meget godt på den lyd.
    efter alt det gode jeg har hørt om corsairs psu'er overrasker det mig at flere af deres modeller lider af det. der er 5 års garanti på, og har kun brugt ca. ½, så synes det ville være synd at ændre på. + kan jeg overhovedet ikke finde ud af. kan man godt skrive en rma pga det problem ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Fordi den pc bruger meget lidt strøm i slumre. hvis den nu trækker alt strømmen i 5V så vil 12V og 3,3V stå "ubelastede" det kan en switchmode psu slet ikke lide.


    Det skulle de nu meget gerne være lavet til :)
    Ellers skulle vi jo alle høre på den larm..


    Den trækker ca 5watt når den er slukket/ i standby, og ca 10 i slumre. De watt skulle jeg mene den trækker fra den lilla 5v ledning i ATX stikket, som er til standby.



    Men den burde ikke larme, så der er en defekt et sted. Det behøver ikke være noget slemt, men i dit tilfælde bare træls at høre på!
    Du kan prøve at banke på den, og tage dine USB ting ud, kan være der er noget der trækker for meget, der er kun 15watt til rådighed på den 5v SB linje. Men ellers er det nok en RMA.