Wupti, dit C drev er fuldt

  • Hej,
    Jeg har en partition på 30gb hvor mit windows 7 ligger på. Forleden var der 10gb fri, men nu er der ingen plads :S Jeg har prøvet at køre disc clean toolet i Windows7, men fik kun 500 mb fri af det.


    Nogle tips til programmer eller metoder til at finde ud af, hvad der pludselig har fyldt drevet op?

  • 30GB? Man er godt nok optimistisk hva?


    Har du ryddet op i dine spil (hvis du da har nogle)


    Tag et kig på Windows/WinSxS mappen og se hvor stor den er. Den vokser med tiden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • At du overhovedet har kunne installere det er jo næsten en gåde. Mit fylder 25GB hvis jeg minusser mine progammer og andet snavs som er installeret på samme disk.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg har ryddet grundigt op nu, det tog lidt tid :crazyeyes:


    Jeg har nu 10 gb fri. Da jeg kørte windows setup'en var det vist 15gb der var min for windows, så jeg laved bare en på det dobbelte. Kan godt se, at den nok skulle have været lidt større :(

  • Hvordan kan i have brug for så meget plads på jeres C-drev..? Jeg har også "kun" 30 gb, men windows fylder kun lige godt 11-12 gb, programmer 6 gb og blandet Users-bras 1 gb..


    Har i dokumenter o.l. liggende på C-drevet også...?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Hvordan kan i have brug for så meget plads på jeres C-drev..? Jeg har også "kun" 30 gb, men windows fylder kun lige godt 11-12 gb, programmer 6 gb og blandet Users-bras 1 gb..


    Har i dokumenter o.l. liggende på C-drevet også...?


    kan se min win 7 fylder knap 18 GB kun windows folderen, så det må være muligt :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • 320Gb C: drev :clap:


    Lortet fylder - inkl en bunke spil, og andet man normalt har installeret ~23Gb


    Så 30Gb er efter min mening også rigeligt :)

  • 30 gb er sq ikke nok hvis man gør brug af bl.a. steam og wow, de kan nemt komme op og fylde 10+ GB hver. Granted man kan rense WoW mappen for patch installer filer osv. , men den holder ikke med 30 GB som C: hvis man bruger det til spil :P


    har 208 GB C drev hvor der er brugt 69 GB


    Det meste som ikke er programmer (docs, film, billeder, musik m.m) ligger på mine to 640 GB storage diske

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    30 gb er sq ikke nok hvis man gør brug af bl.a. steam og wow, de kan nemt komme op og fylde 10+ GB hver. Granted man kan rense WoW mappen for patch installer filer osv. , men den holder ikke med 30 GB som C: hvis man bruger det til spil :P


    har 208 GB C drev hvor der er brugt 69 GB


    Det meste som ikke er programmer (docs, film, billeder, musik m.m) ligger på mine to 640 GB storage diske


    Det er da bare at installere sine spil på D-Drevet. Det er ikke sværere..... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    30 gb er sq ikke nok hvis man gør brug af bl.a. steam og wow, de kan nemt komme op og fylde 10+ GB hver. Granted man kan rense WoW mappen for patch installer filer osv. , men den holder ikke med 30 GB som C: hvis man bruger det til spil :P


    har 208 GB C drev hvor der er brugt 69 GB


    Det meste som ikke er programmer (docs, film, billeder, musik m.m) ligger på mine to 640 GB storage diske


    du læser ikke meget efter hvad trådstarter skriver hva ;)


    han har den som systemdisk og sandsynligvis en anden til data og installation af spil mm.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his