Bios finder ikke ny harddisk

  • God aften.


    Jeg har fået stykket mine nye dele sammen i aften.
    Bestående af et Asus m4a89gtd Pro/usb3, og etn af de Samsung F3er. Og nye corsair ddr3 Ram.
    Mit problem er at bios kun finder de 2 gamle harddiske.
    Jeg bruger et helt nyt kabel fra Asus. Hvorfor kan bios ikke lige se den? Har prøvet både port 1 og 4.


    Gider ikke at den er istykker ;/

  • har du tjekket jumper indstillingen..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    har du tjekket jumper indstillingen..


    Jumper? På en F3 disc?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Snakker vi en SSD eller? Snurrer harddisken op når maskinen tændes? Den burde jo vibrere en smule uanset om maskinen kan læse fra den eller ej.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg kan ikke hører om den snore op på grund af blæserne :/ den virker heller ikke i kærestens computer :/
    Men prøvede lige med en længere kabel og satte disken op til øret. den kører rundt kan jeg hører og spinder.
    Men hvorfor dælen kan den ikke findes i Bios eller i windows fejlsikeret computer administration.


    gør mig tovlig. ;(



    vi snakker denne her:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=496258

  • Prøv lige at skrue disken ud og hold den i hånden imens maskinen tænder - vibrerer den overhovedet? (Og lad nu være med at flytte for meget på den :T)


    jacobask : Vi kan vel blive enige om at hvis harddisken ikke dukker op i BIOS, at det er ligemeget om den er formateret eller ej? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så får den ihvertfald strøm - en nede. Har du prøvet et andet kabel for en sikkerheds skyld? Evt. et fra din system harddisk? Bare for at se om den dukker op i BIOS.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • har prøvet i kærestens med hendes kabler. går ud fra det er lidt lige meget hvad sata kabel ?
    da jeg lige prøvede igen kom den med en underlig lyd.
    sådan lidt. krak ti ti krak ti ti krak ti ti
    som om der er noget som sidder i vejen i den.
    Har det noget at skulle sige ? Kan høre den snurrer samtidig


    nu hører jeg kun lige den siger en lille snurre lyd når jeg tænder og derefter er den stille. og den siger en lille bitte lyd når jeg slukker igen.


    for hulen :ohmy:

  • Det lyder som en RMA :S

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det er også blevet min konklusion. Damn jeg er uheldig. Har et bundkort der skal retur også fordi grafikkortet var 2-3 centimeter for langt så Sata portene sad i vejen så den ikke kunne komme ned og blive skruet fast. Så vi styrtede 45 min. til SHG igår for at hente andet bundkort fordi jeg ikke gad vente 2 dage på delene skulle komme igen. Og så virker harddisken ikke :T

  • Argh.. Det er bare så belastende, når det nye grej ikke vil :(

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det nemmeste vil være at tage en USB pen, og bruge en guide ala. dénne her, lægge filen over på den - boote fra den (du får en DOS prompt frem, og så køre programmet)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det virker ikke.
    Når jeg følger guiden er USB stikket tom. så prøvede at kopiere det over, boote fra USBen, så kom der hurtigt et Win98 logo og så kom den med en lang fejlsætning hvor jeg skulle trykke Enter for at reeboote som den ikke gjorde så måtte selv reboote

  • Det lyder da mystisk. Har selv lavet samme trick flere gange for at teste RAM i dos - måske det kan være usb stikket? Har læst at nogle skulle have problemer med metoden - troede dog ikke indtil nu at der kunne være noget om sagen.


    Hvis du har mod på det (og har en brænder) så kan du prøve at google "Bootable DOS cd" (eller lign.) og se om dét funker. CD'er er en del nemmere at arbejde med mht. til at gøre dem bootable. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det lyder da mystisk. Har selv lavet samme trick flere gange for at teste RAM i dos - måske det kan være usb stikket? Har læst at nogle skulle have problemer med metoden - troede dog ikke indtil nu at der kunne være noget om sagen.


    Hvis du har mod på det (og har en brænder) så kan du prøve at google "Bootable DOS cd" (eller lign.) og se om dét funker. CD'er er en del nemmere at arbejde med mht. til at gøre dem bootable. :)


    Du kan da godt lave en USB stick om til at boots op i NTFS og samtidig vise DOS vindue, det har jeg i hvert fald kunnet ved at bare lave en low level formattering i windows(NTFS boot) og ligge de ting ind som sticken skulle boote på ?, når bare commandoerne er rigtige burde det ikke være noget problem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.