Simkort og usb modem???

  • Har fået tilsendt et simkort fra Telmore(mobilt bredbånd), og vil nu bruge mit Huawei e 160 modem fra Oister til mit nye simkort. Jeg har pinkode, pukkode og oplåsningskode, men den bliver ved med at skrive at den ikke kan få forbindelse. Når jeg sætter mit Oister simkort i, er der ingen problemer.
    Nogen idéer?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mortenhy
    Jo det er simlåst, men jeg har låst det op. Oister bruger 3´s net, men ved i om jeg skal ændre noget, og hvis ja, Hvor?


    har du prøvet at smide det i en anden pc? ved vi har nogle problemer på arbejde med 3's 3g modems, hvor de ikke vil virke i enkelte maskiner, men til gengæld virker med det samme på andre..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ja, jeg har prøvet tre forskellige pcér. Den installerer driversoftware som den skal, jeg taster pinkoden ind, men når jeg trykker på opret forbindelse siger den at serveren ikke er fundet? Oister kan ikke hjælpe mig, og Telmore mener problemet er ved modemmet. Det virker fint med simkortet fra Oister, og Telmore simkortet virker fint i modemmet fra Telmore. Telmore simkortet "virker" jo egentlig også i Oister modemmet, den vil bare ikke lade mig oprette forbindelse til nettet. Jeg har godt nok modemmet fra Telmore, men modemmet fra Oister er klart meget bedre kvalitet. Derfor vil jeg gerne kunne bruge det!