Benytte anden bærbar oplader

  • Hey,


    Har smidt min oplader til den bærbare væk, og har nu fundet en anden.
    På min bærbar står der: 18.5-19 V og 4.7 A Max.
    Samtidig står der på den nye oplader under output: 19 V og 3.42 A


    Computeren oplader helt fint med den nye oplader, men er dog i tvivl om det kan have nogen konsekvenser, at jeg benytter en oplader, hvor A er 3.42 A, når der står 4.7 A på min computer.


    Er der nogen der ved om det er forsvarligt at benytte en oplader med ovenstående output, til en computer der kræver højere A end hvad der står på opladeren?


    Håber der sidder et par stykker derude bag skærmen, som kan forklare nærmere.

  • Det burde ikke betyde det store, det eneste jeg kan forestille mig der sker... er at du slider dit batteri hurtigere, og det tager længere tid at lade din bærbar!


    men anbefaler nu at købe en 19V 4,74A, de koster ikke mere end 150kr og er ganske gængse!


    nu ved jeg ikke hvilket mærke osv den er, men brug denne side


    Der kan du helt sikkert finde en god strømforsyning til din bærbare! behøver jo ikke være original!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Så længe det ikke er mere end 4.7A burde der ikke ske det store, batteriet bliver bare ikke ladt lige så hurtigt op som med den originale. Den lader du bruger nu kan levere ca. 65w max (volt * ampere), mens den gamle ville kunne leverer 90w. Hvis din bærbar bruger mere end 65w er du nok nød til at skaffe en ny lader ja :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Så længe det ikke er mere end 4.7A burde der ikke ske det store, batteriet bliver bare ikke ladt lige så hurtigt op som med den originale. Den lader du bruger nu kan levere ca. 65w max (volt * ampere), mens den gamle ville kunne leverer 90w. Hvis din bærbar bruger mere end 65w er du nok nød til at skaffe en ny lader ja :)


    Det er vidst lidt skævt.. Antal af A er hvormeget strøm den KAN levere, ikke hvor meget den rent faktisk levere. Som hovedregel skal spændingen (V) passe, og strømstyrken være på mindts det samme.


    Når det er sagt tror jeg absolut ikke at der sker noget ved at den er lidt for lille, andet end at den vil lade langsommere.


    /ask