Skærm-Rens

  • Leder efter et godt produkt med en klud/svamp og noget væske til rensning af mit tv og min skærm.


    Nogle gode (billige) ideer? :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg bruger noget der hedder Dr. BEckmann Fladskærmsrens.
    Tror det kostede 25,- i Kvickly, og som klud bruger jeg en fnugfri microfiberklud.


    Det virker super godt, og skulle skåne skærmens overflade.

  • Har en klud, der fulgte med mit Samsung tv, kan den bruges?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Et stykke papir med en anelse lunkent vand er alt hvad du har brug for. Der er ikke umidelbart nogen grund til at købe specialprodukter.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Et stykke papir med en anelse lunkent vand er alt hvad du har brug for. Der er ikke umidelbart nogen grund til at købe specialprodukter.


    /ask


    Det er jo det. Men en del, af de rense produkter, er dog gode i at de ikke løber ned af skærmen som vand vil gøre.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Fugtig microfiberklud hårdt vredet op og så tør microfiberklud til at tørre efter med.
    papir er ikke en god ide på fladskærme, så heller microfiberklude


    Total enig, og skal man endelig bruge diverse special-produkter skal det være uden alkohol, da det æder coatingen.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • isopropylalkohol - som også er det optimale til at fjerne snask når kølerne skal skiftes fordi det ikke efterlader nogen 'hinde'/'film', da væsken opløser fedt bl.a.


    Men ja, generalt bare en våd klud, ellers koster en flaske isopropylalkohol ikke al verden i matas.


    Personligt syntes jeg alle de fancy renseprodukter er lidt et forsøg på at tage folk ved røven ved sælge en billig og opreklameret opløsning dyrt.

  • Ifølge de kloge hoveder ridser det "træ" som er i papiret skærmen. Meget muligt det ikke rigtig kan ses, men over en længere periode hvor man har gjort det gang på gang, ville det kunne ses.
    Men ja, lidt vand på din fiberklud og vrid den rigtig godt, det skulle gøre trikset, hvis ikke du har noget fladskærmsrens.
    Og hvis det bare er støv, er det jo rigelig fint med en tør klud.


    Der findes masser af billig rens til LCD-skærme, så det er ikke ligefrem en dyr udskrivning på kortet. Men hold dig til klude som er beregnet til formålet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg siger mange tak for alle inputs. Nu har jeg da noget at arbejde med :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H