Hvad betyder dette?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af slamer56
    hvad? jeg er ikke helt med her.


    Du mener at jeg selv kan OC den til 3,4ghz. Ja det kan jeg sikkert, men det vil bryde garantien så det ville være for dumt at gøre


    nej, du er nødt til at læse hvad han skriver, ikke selv indsætte ord..


    han skriver "den kan selv clocker den ene af de 4 kerner op på 3,4ghz" hvilket er hvad den kan, den kører på 2,8 GHZ men hvis den skal bruge mere clocker den sig selv op til den angivne værdi


    dog vil jeg fraråde dig at købe den pc ved mm-vision lige PT. den strømforsygning de smider i pcen er så skod at pcen faktisk ikke kan bruges til en skid før du selv køber en anden... både mig og en kammerat købte den, vi har begge haft problemer med den, jeg købte en ny strømforsygning til min af en bruger herinde fra og nu kører den som den skal.. hvorimod min kammerat stadig prøver at sende pcen til mm-vision for at få dem til at lave den, med det resultat at han kan vente nogle dage før den kommer tilbage uden der er sket en forandring.


    køber du den alligevel derinde så vil jeg anbefale dig og ringe til dem og få dem til at smide en ordentlig en i, ellers får du samme problemer som os andre med pcen. Og kan af egen erfaring sige at det ikke er særlig sjovt at stå med en pc til 10000,- som bare lukker ned når den skal lave noget!

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

    Rettet en gang, sidst af martinta ().

  • Tak for svaret!


    Kan du ikke lige sige hvilken strømfosyning det var?


    hmm hvis den er så dårlig, hvad siger du så til denne PC istedet?


    http://topdata.dk/product.asp?product=6575


    * INTEL i7 860 (SOCKET 1156), 4x2.8ghz (I de fleste test hurtigere end i7 920)
    * 1GB DDR5 HD5870 GRAFIKKORT (XFX)
    * GIGABYTE P55, (INTEL P55) (x16 EXPRESS 2.0)
    ***UNDERSTØTTER CROSSFIRE***
    * 4GB DDR3 1333MHZ RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI* (evt. +699kr for 8GB)
    * 500GB WD HARDDISK,7200RPM (KAN ÆNDRES TIL STØRRE, LINK HERUNDER)
    * 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
    * 750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT
    * 7.1 SURROUND LYDKORT
    * IEEE 1394a FIREWIRE PORT
    * E-SATA PORT
    * 12x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 10 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID
    * KABINET ECCO-CASE (EVT. ANDRE KAN VÆLGES, TRYK PÅ LINK HERUNDER) !



    Kender du denne strømfosyning?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af slamer56
    Tak for svaret!


    Kan du ikke lige sige hvilken strømfosyning det var?


    hvilken af dem?? den der var i eller den som jeg har nu??


    den der fulgte med pcen er en energon EPS-750W mere info har ikke.
    den jeg har i nu er NORTHQ Black magic 850W


    men skal så siges at nu hvor pcen virker kører den som en drøm, du skal bare være opmærksom på at hvis de stadig kører med de strømforsygninger får du med garanti problemer



    der står ikke nok info om strømforsygningen til at jeg kan sige noget om den, kun at det er en 750W som nok de fleste er idag... men du kan prøve og ringe derind og spørge dem om hvilken det er...


    pcen har efter hvad jeg umiddelbart kan se samme kræfter som den anden, lige udover de ikke angiver hvilket bundkort der er i den, de skriver det er en GIGABYTE P55 (som også er i mm-vision) men ikke hvilken model af kortet det er, tror der er lavet 5-10 forskellige varianter

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af slamer56
    er det muligt at maile dem, istedet for at ringe til dem?


    ved ikke hvem du får fat i, men gætter på de tjekker denne mail addresse: info@topdata.dk hvis det var mm-vision du mente har de denne mail-addresse: salg@mm-vision.dk


    skal lige siges jeg aldrig har handlet med topdata, så ved ikke sindsygt meget om dem

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Tak for dine svar:)



    Jeg prøver at maile til dem;) Jeg vil så vende tilbage her og give oplysningerne på hvilke(n) strømforsyning de siger de bruger på computerne, så i også kan se om det er gode strømforsyninger.

  • topdata er gode nok mht hardware, men deres service har jeg ikke været så heldig med.....men det kan godt bare være mig der var uheldig, fik da hvad jeg skulle have til sidst.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    topdata er gode nok mht hardware, men deres service har jeg ikke været så heldig med.....men det kan godt bare være mig der var uheldig, fik da hvad jeg skulle have til sidst.


    til det kan jeg så tilføje at jeg har læst nogle indlæg på trustpilot om brugere derinde som har givet dem en dårlig vurdering hvorefter de er blevet truet af topdata til at ændre teksten (hvad truslen bestod i har de ikke uddybet)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    til det kan jeg så tilføje at jeg har læst nogle indlæg på trustpilot om brugere derinde som har givet dem en dårlig vurdering hvorefter de er blevet truet af topdata til at ændre teksten (hvad truslen bestod i har de ikke uddybet)



    Det rigtig nok, og det samme med MM-vision. De fleste som siger dette er nok dem som ikke taler pænt, der er mange som bliver totalt ude af den hvis deres computer ikke virker, og så siger de jo alt muligt til dem. Har hørt hvis man taler pænt og ikke siger noget dumt, så er de venlige nok.



    Det jeg er bange for ved mm-vision er deres strømfosyning, der er ingen mulighed for at skifte den, på topdata kan du få en Cougar 700w strømforsyning for 300kr extra. Cougar har haft meget gode andmeldser.


    Har prøvet at maile mm-vision og har endnu ikke fået et svar.


  • husk nu det er weekend :P


    men ja, lagde også mærke til man kan opgradere PSU'en på top data's hjemmeside, spørgsmålet er jo evt. om mm-vision er til at snakke med så de smider en anden i en den standard..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ja okay, havde lige hurtigt glemt det var weekend;)



    Når man får mm-vision til at installer windows, får man så CD og alt det grej med?






    forresten, hvis jeg køber windows 7 på topdata.dk er det så muligt at kunne formater og kunne installer windows 7 igen med samme disc?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af slamer56
    Ja okay, havde lige hurtigt glemt det var weekend;)



    Når man får mm-vision til at installer windows, får man så CD og alt det grej med?


    ja, når du køber med mm-vision får du diske og alt med, også kassen til dit bundkort med div kabler, instruktionsbog osv


    Quote

    Oprindeligt indlæg af slamer56
    forresten, hvis jeg køber windows 7 på topdata.dk er det så muligt at kunne formater og kunne installer windows 7 igen med samme disc?


    kan jeg som sagt ikke svare på da jeg ikke har købt ved topdata.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ok har nu fået svar fra den og det er en Energon 750w strømforsyning, ja som i sagde det lort. Men dog stod er i emailen at det var muligt at kunne få den udskiftet hvis det var det du ville have.

  • Det er i bund og grund lidt folks egen skyld når du køber en færdig samlet pc næsten uanset hvilken forhandler man så end vælger.
    Tænk lidt over hvor fokus ligger henne ? CPU-GFX-MB-Ram- Ghz/Mhz alle andre steder end lige på det som skal drive systemet og holde det hele stabilt, nemlig PSU.


    Energon er nok noget af det værste skrammel man kan sætte i en maskine, forudsat at det er en spillemaskine, som ligger pres på alle linier især 12 volt, er den ikke stabil så fejler alt.
    Problemet opstår i at en lowend PSU godt kan holde systemet stabilt til normal brug og osse under peak i kort tid, men den vil fejle når først den skal holde til det relative store pres og ikke mindst varme som kommer på de indre komponenter, når den virkelig skal til at yde gennem længere tid, som nutiden spil gør, da de præver så meget af hele systemet, at det ikke længere kun er GFX som skal tage hele slæbet.


    Belært af bitter erfaring starter jeg altid med at bygge bagfra hvilket vil sige at PSU er det første som skal vælges, hellere spare lidt på ram hvis man er under et striks budget og bruge de penge på en bedre PSU, flere ram kan altid komme til hvor imod fejler en low end PSU for alvor, kan den tage hele systemet med i faldet og så bliver det rigtig dyrt i den sidste ende.


    Når folk skal købe et færdig samlet system er de fokuseret så meget på prisen at den merudgift på 300,-
    som Topdata tager for skifte en Energon ud med en Cougar pludselig bliver en hemsko hvilket i mine øjne er helt forkert når man er villig til at betale 5000 og der over for et system, så betyder 300 ekstra ikke det store i det budget sammenlignet med de ærgelser og irritationer som følger i kølvandet med en maskine som begynder at fejle når først systemet kommer under pres.


    Det svarer lidt til at hænge en brosten op i en tynd snor, det kan godt være den kan holde til det, men træk lidt i stenen, så sprænger snoren.


    Just my 2 cents.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Det er i bund og grund lidt folks egen skyld når du køber en færdig samlet pc næsten uanset hvilken forhandler man så end vælger.
    Tænk lidt over hvor fokus ligger henne ? CPU-GFX-MB-Ram- Ghz/Mhz alle andre steder end lige på det som skal drive systemet og holde det hele stabilt, nemlig PSU.


    Mvh
    Sam


    Jeg vil til dels give dig ret. For folk der går op i computer og hardware er det dumt ikke at fokusere på alle systemets dele. Men for de folk, der bruger computeren som et redskab eller underholdningsmaskine på lige fod med en vaskemaskine eller en Playstation kan man ikke forvente at de sætter sig ind i alle delene. De køber computeren som en helhed og forventer dermed også at den kan gøre det, der er lovet. Jeg aner heller ikke hvilke deler der sidder i min vaskemaskine eller mange af de andre ting jeg ejer.


    Mvh.
    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().