Reducering af støj fra kabinet samt hdd

  • hey alle sammen mine forældre har en computer med et meget billigt kabinet. den giver meget resonans fra den wd raptor 10.000 rpm der sidder i. er der nogen der kender til nogle gode metoder der?


    læste lidt om at binde harddisken op i et snørebånd det ser faktisk meget godt ud.
    ellers nogen der har nogle forslag?
    også til valg af materialer og montering af et eller andet lyddæmpene eller resonans nedsættene jeg kan sætte på de tynde kabinet plader.


    det er ikke en komplet isolering jeg mangler men bare noget der kan tage vibrationerne fra det hele. ved man kan få noget klæbende lydisolering af en art men hvor hvordan og hvor meget koster det at anskaffe sig?


    mvh kristian

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Til at hænge disken op kan du evt. bruge postelastikker eller cykelslange (har selv brugt cykelslange, og der virker ret godt.


    Til kabinetsiderne, så er der self. noget der kan gøres, men det bliver hurtigt tungt.... Du kan købe blymåtter (som bruges til støjdæmpnin i biler) - der er stort set det samme som de støj-dæmpnings måtter man kan få til computere.


    http://www.thansen.dk/product.…&n=553501905&pn=553619443
    http://www.thansen.dk/product.…&n=553501905&pn=553619034


    /ask

  • Her er osse et par muligheder


    http://www.coolerkit.dk/st%C3%…harddiske_-c-186_445.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ebo: det var noget i den stil jeg tænkte på men har set man også kan købe nogle elastikker af en art der er beregnet til det nogen der kender hvor det kan købes?


    Jacobask: det var en mulighed men nok lidt for dyr så kan jeg næsten ligesågodt købe et kabinet der har kvaliteten til de penge:-) tænkte mere på noget gør det selv måske der skal vel egentlig ikke ret meget til for at tage vibrationerne.


    tænkte også lidt på at lave et kryds af en eller anden ting og lime på eller et eller andet der skal sikkert nok være nogen der har nogle hjemmefusk tips til hvordan det kan gøres billigt og godt..


    men tak for rådene indtil videre det var er henad jeg ville..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • ok har tænkt på det med cykel slange.. det vil jeg da lige prøve.. men vil stadig gerne høre nogle gode råd om hvordan jeg kan afstive mit kabinet så der ikke kommer så mange vibrationer/resonans i..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    ok har tænkt på det med cykel slange.. det vil jeg da lige prøve.. men vil stadig gerne høre nogle gode råd om hvordan jeg kan afstive mit kabinet så der ikke kommer så mange vibrationer/resonans i..


    Altså - du kan altid popnittet og svejse afstivere i! :crazyeyes: :clap:


    Men du kommer rigtig langt ved at sætte lyddæmpende måtter i - det har jeg i hvert fald haft held med. Derefter er det at fjerne de tinger som laver resonans. Som du selv skriver, så er din HDD et helt klart problem. Men det har du jo fået en masse gode råd til. Så ikke mere om det :9xo


    Blæserene i den computer er også en godt ting at kigge efter. Hvis der sidder støv på vingerne giver det mere støj - og støvet kan sidde forskelligt fordelt, så blæseren kommer i ubalance og derved laver resonans. Hvis du har pengene til det, så sæt dem op i gummi ophæng. Der findes mange løsninger - hvilken der er bedst ved jeg ikke, men de virker helt sikkert alle sammen.


    Dernæst, fjern alle blæser gitre - om du så skal i gang med en Dremmel. Blæsegitre laver turbulens som støjer. Noget af denne turbulens forplanter sig også til dit kabinet, som derved også kommer til at støje.


    Sidste gode råd er at spænde alle ting ordenligt fast. Ofte er det ting der hænger "løst" som har plads til at stå og "svinge". Derfor spænd alle skruer og møtrikker til at tingene sidder ordenligt fast - og monter altid kabinetsider, drev, osv med alle de maskinerskruer som der er plads til.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • hey den der med psu var nu ikke så dårligt.. men det værste støj kommer fra harddisken det kabinet den sidder i får det til at lyde som en der kører noget jern ned af en gammel vaskebræt.. men vil gøre det ved min hdd med enten cyjel slange eller snørebånd eller noget.. der sidder ingen blæsere i kabinettet udover den der er på gfx som også larmer en del men den blir nok udskiftet med et uden blæser..


    og så er der selvfølgelig cpu blæser det er en alpine 7 den larmer ikke synes jeg ikke problemet er simpelthen et alt for billigt tyndt dårligt kabinet..


    men har i nogle links til noget kabinet isolering? er ovebevidst om der bare skal et lille stykke til på hver af siderne som nok er en af de største årsager til støjen.. de kan blafre helt i jernet når man tage dem og ryster dem lidt..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • mange tak for hjælpen tror jeg har hvad jeg skal bruge nu...

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    mange tak for hjælpen tror jeg har hvad jeg skal bruge nu...


    Man kan også bruge gamle gulvtæppe rester, hvis man ikke gider at gå op i udseendet! Det skulle også virke fint - har jeg hørt - fra nogen.....



    Jeg glæder mig til at se /"høre" dit resultat....

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().