Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 7. april 2010, 08:14

Hej

Jeg står og skal bruge en trådløs router/modem til mit Telenor 20/2
Den skal jo så kunne:
ADSL2
PPPoA
Så skal den have en del RAM, helst 16MB eller mere.

Har kig på følgende:
http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?pid=716622

Er der nogen der ved hvor meget RAM den har, kan det være 64MB?
Jeg synes det er utrolig svært at se nogen steder hvor meget RAM de forskellige routere jeg finder har, selv på producenternes hjemmesider.

Er der evt. en anden I kan anbefale?

2

torsdag, 8. april 2010, 14:04

Nu har jeg aldrig selv installeret en anden router på en Telenor forbindelse, men jeg mener at have læst om end er brugte en Linksys WAG-160N.

Link til edbpriser

Iflg openwrt wikien skulle den have 16MB ram, men det er de færreste routere der har mere end 16MB desværre, det lader dog til at blive mere og mere normalt, når routerne skal køre flere services, f.eks. samba osv.

En anden ting du skal sørge for at undersøge når du kigger på en router med ADSL2+ modem, er at det skal understøtte Annex M, ellers kan du ikke få mere ud af din upload end 1mbit.

Udover det, skal du sørge for at købe Annex A udgaven i modsætning til Annex B som er til ISDN brug.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.