forskellen på producenter Grafikkort

  • Hey folkens! :D


    I dag har jeg undersøgt lidt mere om GFX og er lidt i tvivl om hvad GFX producent jeg skal vælge? :D


    Kigger på disse 2:


    http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs


    Eller http://www.getmore.dk/detalje-…ductGuid=HD%2D587A%2DZNF9


    Det jeg ikke helt forstår er Hukommelse, clock hastighed
    Altså på XFX er det på hele 4.8 GHz og på Sapphire er det 1.25 GHz
    Men clock hastigheden er beder på Sapphiret :) Og har også hørt køleren skulle være det ^^
    Så Hukommese Clock hastighed skal det være større eller mindre? Og Har det en betydning for Clock hastigheden på kortet? :)


    Håber i kan hjælpe :)

  • Det er simpelthen fordi at Sapphire's clock hastighed skal ganges med 4, og så ligger den på det samme som XFX versionen.


    Men Vapor-X kortet er klart at anbefale lige pt. fordi at de kan levere, men også fordi jeg i det hele taget har hørt at dens køler skulle være eminent.


    De er begge Pre-overclocked, så du får mere eller mindre lige meget ud af begge kort.


    Dog vil jeg sige, læg lige mærke til hvilken af dine 2 forhandlere egentlig har varen på lager,
    så du ikke består den fejl at bestille et sted der har 5-10 dages levering på varen, da ATi og resten af producenterne har lidt problemer med at følge med efterspørgslen :D

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Jeg vil godt sige har jeg har ventet over 1 måned på mit asus 5850, det skyldes at DELL har lavet en aftale med ATI om at næsten alle grafikkort de producere går til DELL hvilket vil sige de fleste ATI kort er i restordre. som også Kayel84 siger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    DELL sucks ass.. :-)


    A valid point... Or not!? :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tjaa... jeg får da mit HD5870 idag...
    så jeg er en glad lille ATi ejer :D

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Er enig med både !wfdi og Renegger, og det er da også bevist via programmet basta.


    Jeg skulle også efter sælgers ord få mit grafikkort idag, men nu må vi se om de udsætter datoen for fjerde gange -.-'

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    DELL sucks ass.. :-)


    Det er da vidst lidt af en postluering, er det ikke ?


    Dell's maskiner kan det de skal og ikke mere, længere er det hår på den ged ikke. Jeg har haft adgang til flere Dell maskiner gennem de sidste par år, og de har alle overholdt hvad de lovede, af de færdige fabriksmaskiner lige modsat Acer,HP. Maskinerne fra Dell kører ved den hastighed som de er solgt til og ikke mere hvilket er fint for mig, bios er let at opdatere, stabile drivere m.v. hvilket er mere end du kan sige om de oplevelser jeg har haft med de andre producenters maskiner især ved skift af OS. I mine øjne er Dell lidt som computerens svar på bilens Wolkswagen, slet ikke den hurtigste men den er godt bygget i alle elementer i maskinen, og fremfor alt så er den stabil og leveren den vare som du har bestilt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Sapphire kortet vil være marginalt hurtigere, da det er clocked højere. Tror dog ikke det er noget du vil mærke rigtigt.


    Til gengæld sidder der vist en bedre og mere lydløs køler på Sapphire kortet (Vapor-X), hvilket ville være mit argument for at købe det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gorillaz
    Så lige nogle andre tal på deres hjemmeside da jeg snakkede med 2 af mine venner, som sagde det var en stavefejl
    Se her: http://www.sapphiretech.com/pr…oduct/?psn=000101&pid=330
    Her er clocken højere end XFX :)
    Men skriver lige til komplett i morgen og høre dem af :=)


    Ir for sig er det komplet ligegyldigt hvilken af dem du vælger, da kortet er så jävlans hurtigt i sigselv og er der endelig en lille forskel i preformance, så luk op for kortet enten i crontrolcenter eller brug MSI's afterburner program til at OC med.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hey vil mene det er lige fedt hvilken producent du vælger i performance. da der som skrevet højere oppe er muligt at selv justere dit korts performance.. jeg har et xfx 5850 black edition den forskel der er er at den er garanteret den hastihed den har fra fabriken så der er garanti på hvis der skulle ske noget med kortet.. men køber du an alm version er der ikke en meter forskel og det tager 2 min at skrue hastigheden op på det samme som black edition og det kan gøres med det medfølgende software fra ati.


    forskellen er som mange andre siger nok køleren den kan variere fra producent til producent og måske air flowet i kortet..


    jeg har endnu ikke oplevet mit kort larmer usandsynligt meget eller blir varm heller. så bestil du bare hvad der nu end er på lager hvis du gerne vil have kortet hurtigt..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1