Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 5. april 2010, 14:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Helmer

Citeret

Oprindeligt indlæg af martinta

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kazed
De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem, men ja, ville gå i den første og bedste t-hansen og købe sådan et S-video sæt de har hvor der er de 4-5 kabler i der fører ud til et scart stik, normal skal du dog lige fyre sådan en adapter ind i dit gfx s-video som typisk kommer med dit grafik kort, et er beregnet til nvidia, det andet til ATi.

Og så kobler du ellers bare billede til en af de 3 farver , og lyden i dit lydkort , og vupti ;)

Foretrækker nu mit dvi til hdmi kabel og så optisk fra lydkort til surround sound :)

øhm, mit GTX285 har eks. 1 VGA, 1 DVI og 1 HDMI udgang, ingen S-video ;) og mit gamle 8800 havde heller ingen, så nej, du skal faktisk være heldig for at finde én som har et s-video ;)

martinta. tag dig nu lige sammen. Tillykke med du har et gtx 285 og tillykke med at kayel ikke har et på et hd 5870 eller et gtx 470...

nu er det sgu ikke sådan, at det bliver smidt i et media center, så det ville jo fuldkommen åndsvagt at tale om. almindelige lowend grafikkort har stadig s-video, hvis du går efter det, da de ofte blive rlavet i hdmiversion og standardversion... og ud fra hans retorik lyder det ikke til, at han har været ude og investere i noget af det nyeste af det nyeste.

så du mener atså at et 8800 gt er et highend grafikkort?? og hvorfor skal jeg tage mig sammen? det du skriver er løgn.. Når du skriver noget som er løgn må du sq da forvente at man kommenterer på det..

og lige til info, har et medie center stående lige ved siden af mig, og surprise ;) heller ikke noget S-video stik..

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

22

mandag, 5. april 2010, 14:42

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem, men ja, ville gå i den første og bedste t-hansen og købe sådan et S-video sæt de har hvor der er de 4-5 kabler i der fører ud til et scart stik, normal skal du dog lige fyre sådan en adapter ind i dit gfx s-video som typisk kommer med dit grafik kort, et er beregnet til nvidia, det andet til ATi.

Og så kobler du ellers bare billede til en af de 3 farver , og lyden i dit lydkort , og vupti ;)

Foretrækker nu mit dvi til hdmi kabel og så optisk fra lydkort til surround sound :)

øhm, mit GTX285 har eks. 1 VGA, 1 DVI og 1 HDMI udgang, ingen S-video ;) og mit gamle 8800 havde heller ingen, så nej, du skal faktisk være heldig for at finde én som har et s-video ;)

martinta. tag dig nu lige sammen. Tillykke med du har et gtx 285 og tillykke med at kayel ikke har et på et hd 5870 eller et gtx 470...

nu er det sgu ikke sådan, at det bliver smidt i et media center, så det ville jo fuldkommen åndsvagt at tale om. almindelige lowend grafikkort har stadig s-video, hvis du går efter det, da de ofte blive rlavet i hdmiversion og standardversion... og ud fra hans retorik lyder det ikke til, at han har været ude og investere i noget af det nyeste af det nyeste.

så du mener atså at et 8800 gt er et highend grafikkort?? og hvorfor skal jeg tage mig sammen? det du skriver er løgn.. Når du skriver noget som er løgn må du sq da forvente at man kommenterer på det..

og lige til info, har et medie center stående lige ved siden af mig, og surprise ;) heller ikke noget S-video stik..

Lad nu være med at spille smart.... et 8800 GT var dengang det kom frem mid-high-end kort, og ville på ingen måde være egnet til et media center. for det første er kortet for langt, og for det andet larmer kortet for meget til at nogle ville implementere sådan et kort i en media center pc.

og hvornår mener du helt præcist jeg har sagt noget der ikke er sandt :) ?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

23

mandag, 5. april 2010, 14:50

Citeret

De fleste gfx nu om dage har S-video

det er denne kommentar hvor du jo mener de fleste grafikkort har S-video udgang, har samlet 5 stationære hvor jeg bor lige nu (nej er ikke mine) med forskellige grafikkort, fra et 6600 til det jeg har i min, ingen af dem med s-video, så hvornår kommer vi så ned i lowend klassen hvor du mener de har s-video??

Citeret

Lad nu være med at spille smart

spiller skam ikke smart, men igen er din påstand forkert, at du ikke kan tåle at høre det kan jeg jo ikke gøre for.

Citeret

et 8800 GT var dengang det kom frem mid-high-end kort

dengang det kom frem var det et highend ganske korrekt, det kort som jeg snakker om er definitivt ikke fra dengang det kom frem, og er blevet købt lang tid efter det var highend, om det stadig har samme layout kan jeg ikke udtale mig om..

\\ martin

roses are red

24

mandag, 5. april 2010, 15:15

Citeret

Citeret

det er denne kommentar hvor du jo mener de fleste grafikkort har S-video udgang, har samlet 5 stationære hvor jeg bor lige nu (nej er ikke mine) med forskellige grafikkort, fra et 6600 til det jeg har i min, ingen af dem med s-video, så hvornår kommer vi så ned i lowend klassen hvor du mener de har s-video??

Citeret

spiller skam ikke smart, men igen er din påstand forkert, at du ikke kan tåle at høre det kan jeg jo ikke gøre for.

Citeret

dengang det kom frem var det et highend ganske korrekt, det kort som jeg snakker om er definitivt ikke fra dengang det kom frem, og er blevet købt lang tid efter det var highend, om det stadig har samme layout kan jeg ikke udtale mig om..

jamen det var dog utroligt ;) tjek dine Quotes :) for det første har jeg ikke skrevet det du quoter på med de fleste gfx nu om dage har s-video :D

Citeret

De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem

Derudover skal du quote hele sætningen, da der faktisk står, selv nogle af de nyere har dem :) hvilket jo udelukker mange af de kort i taler om ;)

Jeg har nu været på dette forum i rigtig mange år, og jeg vil hjertens gerne tabe en diskussion, men dine argumenter holder ikke, og jeg er efterhånden ved at være i tvivl om, hvad du vil overbevise mig om ;)

jeg er sådan set ligeglad med, hvor mange computere du har i dit hjem, og jeg kan da hurtigt lige fyre endnu en grund til at du er utroværdig og ikke aner en fis om, hvad du taler om, eftersom et 6600 grafikkort, medmindre det er en særdeles speciel OEM version, så har 6600 ALTID har et S-video stik ;) Derudover har nærmest ALLE 8800 GT deslige også en S-videoport :)

sådan ser en s-video port ud :)

25

mandag, 5. april 2010, 16:31

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

jamen det var dog utroligt ;) tjek dine Quotes :) for det første har jeg ikke skrevet det du quoter på med de fleste gfx nu om dage har s-video :D

Citeret

De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem

Derudover skal du quote hele sætningen, da der faktisk står, selv nogle af de nyere har dem :) hvilket jo udelukker mange af de kort i taler om ;)

Jeg har nu været på dette forum i rigtig mange år, og jeg vil hjertens gerne tabe en diskussion, men dine argumenter holder ikke, og jeg er efterhånden ved at være i tvivl om, hvad du vil overbevise mig om ;)

jeg er sådan set ligeglad med, hvor mange computere du har i dit hjem, og jeg kan da hurtigt lige fyre endnu en grund til at du er utroværdig og ikke aner en fis om, hvad du taler om, eftersom et 6600 grafikkort, medmindre det er en særdeles speciel OEM version, så har 6600 ALTID har et S-video stik ;) Derudover har nærmest ALLE 8800 GT deslige også en S-videoport :)

sådan ser en s-video port ud :)

oh sry, en quote taget forkert, havde lige set forkert på hvem er havde skrevet beskeden, er sq heller ikke nemt når man har alt for mange ting at lave ved siden af at tjekke mail osc.

og tak for den fine tegning af et S-video stik, selvom jeg nu godt ved hvordan det ser ud..

igen har du fejl i dine fakta, da det ellers vil sige at jeg har nogle meget specielle grafikkort som jeg ikke kan få til at passe.. du kan mene at du måske har set nogle 8800gt med S-video port, og det er også fint, men at du har set dem gør det da bestemt ikke til at de sidder på "næsten alle"

siden du jo har været på dette forum i mange år vil jeg foreslå at vi stopper med at skrive i den her tråd og bringe den mere på et sidespor end den er kommet og tager en evt diskution per PB, tror det vil være mere fair mod trådstarter..

EDIT: fjerner lige dit billede fra quoten, den fylder ;)

\\ martin

roses are red

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "martinta" (05.04.2010, 16:31)

26

mandag, 5. april 2010, 16:52

27

tirsdag, 6. april 2010, 09:00

Jeg synes bare at i skal diskutere videre i PB,
Så vi endelig kan finde et svar til trådstarter!

men vil nu lige støtte Martinta og sige at jeg altså har et 8800gt siddende i min kærestes computer som IKKE har S-VHS!

Men kan vi nu prøve at finde en løsning på hoppaloppu's problem?

hoppaloppu: kan du evt. tage et billede af dit gfx's tilslutninger, eller finde det specifikke modelnummer på dit grafikkort så vi kan se tilslutningsmulighederne? og derved give dig den, billigste og nemmeste løsning til dit mediecenter problem :)

Intel i7 860 @ 2,8Ghz
Gigabyte P55A-UD3
Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
Zalman ZM600-HP

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.