Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 4. april 2010, 21:23

ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster emnet, men..

jeg vil gerne have en computer (Mediecenter) tilsluttet mit TV.

Mit tv er så en af de gamle :D sådan monster kasse xD men jeg er i tvivl om man kan få et kabel der kan bruges dertil, så jeg kan se film osv. på mit tv, Tv'et har kun scart indgang :)

- Pain is temporary, Pride is forever.
www.teampride.dk

2

søndag, 4. april 2010, 21:38

har ikke testet den, men ellers kan sådan en fætter vel gøre det?

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

3

søndag, 4. april 2010, 21:42

hvad skal jeg så bruge af kabler ?

www.teampride.dk

4

søndag, 4. april 2010, 21:45

som jeg forstår det skal du have et VGA kabel fra PC til boks, og et Scart kabel fra Boks til TV

\\ martin

roses are red

5

søndag, 4. april 2010, 21:46

okay, det må prøves :D tak for hjælpen

www.teampride.dk

6

søndag, 4. april 2010, 21:50

du skal slet ikke takke for hjælpen, for det er da den mest åndsvage løsning nogensinde!

du skal istedet bruge et s-videokabel til phono for derefter at samle lyd og billede i et scartkabel.

det er stadig ikke anbefalelsesværdigt, da et crt-monitor tv ikke kan håndtere en særlig høj opløsning.

dette ville være en bedre løsning.
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=501-56

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Helmer" (05.04.2010, 01:16)

7

søndag, 4. april 2010, 21:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af hoppaloppu
okay, det må prøves :D tak for hjælpen

var så lidt, men da jeg jo ikke er 110% sikker vil jeg nok lige anbefale dig at give dem foretningen et kald og høre dem af :)

\\ martin

roses are red

8

søndag, 4. april 2010, 22:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Helmer
du skal slet ikke takke for hjælpen, for det er da den mest undsvage løsning nogensinde!

du skal istedet bruge et s-videokabel til phono for derefter at samle lyd og billede i et scartkabel.

det er stadig ikke anbefalelsesværdigt, da et crt-monitor tv ikke kan håndtere en særlig høj opløsning.

Tak

www.teampride.dk

9

søndag, 4. april 2010, 22:27

Citeret

du skal slet ikke takke for hjælpen, for det er da den mest undsvage løsning nogensinde!

allerførst, hvad med at tale ordentligt??

som jeg skrev, har ikke testet den løsning, men var den løsning der virkede reel.

men den løsning du foreslår, vil det ikke kræve du har et S-video udgang på dit GFX?? eller er det mig der er forkert på den?

\\ martin

roses are red

10

søndag, 4. april 2010, 22:28

hjælp.. forvirret.. heh..

hvad virker ? :)

www.teampride.dk

11

søndag, 4. april 2010, 22:31

Citeret

hjælp.. forvirret.. heh..

hvad virker ? :)

vil nok gå efter Helmers løsning ;) han virker til at have rimelig godt styr på det

lige nu prøver jeg bare lige at lære lidt af ham ;)

\\ martin

roses are red

12

søndag, 4. april 2010, 22:32

okay, men hvad så med det der S-video på mit GFX ?

www.teampride.dk

13

søndag, 4. april 2010, 22:43

Citeret

er den jeg venter på at få svar på nu, kan også være jeg er helt galt på den, men vil mene du skal have sådan et lille rundt stik på dit grafikkort for at løsningen vil virke..

\\ martin

roses are red

14

mandag, 5. april 2010, 00:02

Hvilket gfx har du?

Asus p5n32-e sli plus. Intel DC e8500 3,16 mhz. 6gb corsair.
XFX HD 5770 XXX 1gb. SB X-fi Fatality. Thermaltake purepower 460 watt.
WD Caviar BE 1 tb. LG 22".

15

mandag, 5. april 2010, 01:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af martinta

Citeret

er den jeg venter på at få svar på nu, kan også være jeg er helt galt på den, men vil mene du skal have sådan et lille rundt stik på dit grafikkort for at løsningen vil virke..

korrekt :)

martinta. Jeg taler altid ordenligt, siger bare det er en fuldkommen ånsvag løsning, hvis han nu allerede havde bestilt boksen havde du lige kastet ham ud i 400 kroners misbrug og dertil kommer kablerne så ;)

16

mandag, 5. april 2010, 02:05

Citeret

Citeret

Citeret

korrekt :)

martinta. Jeg taler altid ordenligt, siger bare det er en fuldkommen ånsvag løsning, hvis han nu allerede havde bestilt boksen havde du lige kastet ham ud i 400 kroners misbrug og dertil kommer kablerne så ;)

hehe helt i orden ;) pointerede det også bare lige.

lige sådan af interesse, hvis nu der ikke er S-video på et GFX, hvilken løsning ville du så foreslå??

\\ martin

roses are red

17

mandag, 5. april 2010, 06:40

De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem, men ja, ville gå i den første og bedste t-hansen og købe sådan et S-video sæt de har hvor der er de 4-5 kabler i der fører ud til et scart stik, normal skal du dog lige fyre sådan en adapter ind i dit gfx s-video som typisk kommer med dit grafik kort, et er beregnet til nvidia, det andet til ATi.

Og så kobler du ellers bare billede til en af de 3 farver , og lyden i dit lydkort , og vupti ;)

Foretrækker nu mit dvi til hdmi kabel og så optisk fra lydkort til surround sound :)

18

mandag, 5. april 2010, 08:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kazed
De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem, men ja, ville gå i den første og bedste t-hansen og købe sådan et S-video sæt de har hvor der er de 4-5 kabler i der fører ud til et scart stik, normal skal du dog lige fyre sådan en adapter ind i dit gfx s-video som typisk kommer med dit grafik kort, et er beregnet til nvidia, det andet til ATi

tror du skal lede længe efter f.eks. et HD5870 eller GTX470 med S-Video...

Intel i7 860 @ 2,8Ghz
Gigabyte P55A-UD3
Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
Zalman ZM600-HP

19

mandag, 5. april 2010, 14:13

Citeret

De fleste gfx nu om dage har S-video, selv nogle af de nyere har dem, men ja, ville gå i den første og bedste t-hansen og købe sådan et S-video sæt de har hvor der er de 4-5 kabler i der fører ud til et scart stik, normal skal du dog lige fyre sådan en adapter ind i dit gfx s-video som typisk kommer med dit grafik kort, et er beregnet til nvidia, det andet til ATi.

Og så kobler du ellers bare billede til en af de 3 farver , og lyden i dit lydkort , og vupti ;)

Foretrækker nu mit dvi til hdmi kabel og så optisk fra lydkort til surround sound :)

øhm, mit GTX285 har eks. 1 VGA, 1 DVI og 1 HDMI udgang, ingen S-video ;) og mit gamle 8800 havde heller ingen, så nej, du skal faktisk være heldig for at finde én som har et s-video ;)

\\ martin

roses are red

20

mandag, 5. april 2010, 14:32

Citeret

Citeret

øhm, mit GTX285 har eks. 1 VGA, 1 DVI og 1 HDMI udgang, ingen S-video ;) og mit gamle 8800 havde heller ingen, så nej, du skal faktisk være heldig for at finde én som har et s-video ;)

martinta. tag dig nu lige sammen. Tillykke med du har et gtx 285 og tillykke med at kayel ikke har et på et hd 5870 eller et gtx 470...

nu er det sgu ikke sådan, at det bliver smidt i et media center, så det ville jo fuldkommen åndsvagt at tale om. almindelige lowend grafikkort har stadig s-video, hvis du går efter det, da de ofte blive rlavet i hdmiversion og standardversion... og ud fra hans retorik lyder det ikke til, at han har været ude og investere i noget af det nyeste af det nyeste.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.