Hjemme bygget Pc hjælp

  • Hey folkens! :D


    Nu skal jeg snart have mig sådan en dejlig stationær :)
    Det den primært skal bruges til er:
    Gamming, (Battelfield BC2, Crysis/Crysis2, NFS Shift, Osv.) og video program. Den skal kunne gamme Spil på det højeste
    Budget Ca.8000 (skærm og styresystem er ikke med i den pris, heller ikke mit Kabinet HAF 932 Big tower)


    Så guys :) Hvad skal sådan en lækker maskine have? Tænker Selv 2/6GB ram (kan skifte til 64Bit hvis) I7 / eller den nye Cpu fra Amd med de 6 kerner? :) (er den kommet? venter gerne på den hvis det er) Nvidia Grafik da det har PhysX, og andet dejligt, Ati kan overvejes men vil helst have Nvidia. Vil gerne have mulighed for at Kunne køre Sli en dag men Skal bare have et Gtx i starten :)
    Tænker på Bundkort Fra Gigabyte, og en PSU som kan køre SLI i fremtiden til det Gtx som jeg nu vælger i dag.
    EDIT: PSU skal helst kunne Trække HAF 932 fanner jo :) og bundkortet skal gerne kunne tilsluttes til Usb og lyd Osv. i HAF 932 Stik :)
    Ved ikke helt med min skærm da den ikke er købt inu, men 22/24 tommer (tænker på opløsning)


    Håber I kan hjælpe med at sammensætte sådan en nice pc :)
    Takker ^^

  • Først og fremmest skal du nok holde dig fra de nye Nvidia kort, de larmer som en helt jet jawer sagt på godt gammeldags dansk, ATi følger mere end bare med, så det er nok crossfire du skal tænke på istedet for SLi.


    Personligt vil jeg anbefale Phenom II X4 965 versionen, billigere og du får mere for dine penge, med hensyn til ram skal du minimum have 4 gig, og ik mindre end 1333 mhz , vil anbefale 1600 mhz ram.


    Med hensyn til gfx kort , ja så falder valget nok på et 5850 hvis du ellers kan finde en sælger der har dem hjemme.


    PSU : Corsairs TX850w minimum vil jeg tro til dig, eller en af silverstone's 850w.


    Bundkort ville jeg nok vælge Asus, kvalitet fremfor kvantitet, de har nu altid lavet de bedste gaming bundkort.


    Skærm : 24" Asus VW246H eller Samsung's 23" P2370 med 50000:1 kontrast , den er nu lækker :) og så også med 2ms hvor Asus's er 20000:1 med 2ms.


    Vil anbefale du kigger på http://www.compumail.dk/comput…re&gruppenavn=Gaming%20PC og så kigger på de mange versioner du har og finder en som passer dig, du kan selv konfigure dem.

  • Mange tak for svarende :)
    Men jeg bygger den selv, og hvorfor ikke det nye Nvidia? Det larmer da ikke det helt store vel? :S det er vel godt? :) Så har det physX,
    MMmm hvorfor Asus Frem for Gigabyte? :)
    Tænkte mere på om du gad hjælpe sætte noget sammen med mig? :) Kunne jeg Evt. få din msn? :) Det ville jeg sætte rigtig stor pris på :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gorillaz
    Mange tak for svarende :)
    Men jeg bygger den selv, og hvorfor ikke det nye Nvidia? Det larmer da ikke det helt store vel? :S det er vel godt? :) Så har det physX,
    MMmm hvorfor Asus Frem for Gigabyte? :)
    Tænkte mere på om du gad hjælpe sætte noget sammen med mig? :) Kunne jeg Evt. få din msn? :) Det ville jeg sætte rigtig stor pris på :D


    Jeg er ikke den store computer bygger , jeg tog bare nogle idé'r fra deres setups og lavede mit eget , brugte små 2 dage på og finde præcis hvad jeg ville have.


    Du burde prøve og google noise test på nvidia's nye gtx470 og 480 , de larmer afsindigt meget, de giver dig tinitus i længden


    Har haft flere dårlige gigabyte bundkort , synes bare ikke der er kvalitet nok i dem.


    Jeg ville stadig vælge ATi.

  • Hej Gorillaz,


    Er det her dit første byg-selv computer projekt?
    det kunne godt lyde sådan, og det er skam også helt iorden!


    men tror ikke du skal samle de dele selv, hvis ikke andet end at det er nogle halvdyre dele du snakker om der, men også fordi at der altså ikke er nogen garanti på fejlmonterede varer... selv overfor de 14 dages fuld returret på internettet.


    Jeg vil anbefale dig at søge hjælp ved en kammerat der virkelig har forstand på samling af computere, og ellers købe en samlet maskine!


    På den måde får du helt sikkert mest ud af din maskine, og skal ikke bøvle med at returnere eventuelle defekte varer.


    Mht. Nvidia eller ATi, er det jo ikke bare problemet med at de støjer, for det GØR de virkelig, men også at de bruger virkelig meget strøm i forhold til ydelse i forhold til Nvidia.


    Og hvis jeg må spørge, hvad vil du bruge PhysX til, ved du overhovedet hvad det gør?
    og som Kazed skriver, Asus frem for Gigabyte, fordi at de laver de bedste gamer bundkort.


    Quote


    Vil anbefale du kigger på http://www.compumail.dk/computergruppe?g...avn=Gaming%20PC og så kigger på de mange versioner du har og finder en som passer dig, du kan selv konfigure dem.

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Tak for svar :)
    Yea det er den første gang, har ikke helt styr på det :) Det skal nok komme. Ved godt hvad PhysX er det er Fysik i et spil F. eks er det brugt meget i Garrys Mod :) (og det er når ting bliver smadret eller vælter)
    Jeg fortrækker bare Nvidia, Men GigaByte skal jeg ikke gå efter kan jeg høre :)
    jeg er bare meget i tvivl om Størrelsen på tingende, da jeg har købt et kabinet som har en bestemt størrelse så må jeg rette mig efter det, og så har jeg ikke tjek på PSUen hvordan det kobles til om det går direkte til bundkortet som deller strøm eller om der går nogle strøm kabler direkte til Gtx'et? :)
    Og så har jeg ikke rigtig besluttede mig for hvilken cpu/gtx/Bundkort jeg skal vælge inu :)
    Forstår ikke hvorfor Nvidia Skulle Larme?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gorillaz
    Forstår ikke hvorfor Nvidia Skulle Larme?


    Det skal heller ikke forstås, det gør de bare... se link

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().



  • Det fatter jeg så ikke lige at du siger Gigabyte ikke er kvalitet lige modsat dig, så har jeg ikke haft andet end bøvl med Asus bundkort og sådan en fætter kommer aldrig mere i min maskine, men sådan er vi forskellige.


    Jeg vil have alle de indstillingsmuligheder som overhovedet er muligt i bios, når man tænker OC og der er altså en god del flere på Gigabytes bundkort frem for Asus, det er fakta og sjovt nok bliver OC rekorderne sat på Gigabytes bundkort ellers er der kun DFI tilbage som tilbyder flere muligheder.


    MSI er osse ved at være fremme i skoen og satser hårdt på at stjæle dele fra både Asus og Gigabyte og med god grund, deres sidste serier er top dollar og fuld på højde med de 2 andre.


    Vi kan være enige on at Nvidias nye serie er en ommer, den ligner sgu FX5800 til forveksling hvis du kan huske den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Well jeg har altid brugt Asus bundkort ,og har aldrig haft problemer med mine bundkort, havde et P5Q Deluxe til min E8400 som var OC'd til 4.2 uden problemer osv., men ja som du siger, smags sag :)


    Og jeg er langt fra nogen IT guru mere , har været væk fra oc alt for længe til og huske noget som helst om det, min Phenom II x4 965 kører bare standard, gider ikke lege med det mere, skal bare ha noget power :)


    Husker ikke FX5800 da det eneste gfx kort fra nvidia jeg har haft har været det gamle XFX 7600GT og så GTX280, og så de helt gamle TI4200 - TI4600 , ellers stod den på Radeon 9700 Pro og så frem til nu ATi

  • Hvis du endelig vil ha PhysX så køb da et 9800GT/GTS250 "Green" på 512mb GDDR3 ram og smæk i maskinen og brug det som PhysX kort, og evt. den Cuda til decoding af h264/x264 materiale.


    el. find et brugt 8800GT el. noget.

  • mange tak :) er nu noget til punktet skal jeg vælge I5 eller I7? :) Og har stadig i baghovedet at det skal være fremtids sikret :) Gider ikke Amd, Intel er fint nok så længe denne maskine ikke skal skifte Andet en Grafikkort før 2/3.år :)

  • i5 har ik HT det vil sige den er ren Quad-Core (4 kerner) hvor imod i7 har HT (Hyper-Threading) så hver kerne ses som 2 kerner det vil sige joblist i Windows finder 8 kerner ^^

  • Og hvad kan du lige bruge det til, når tests viser at over 3.2-3.5 på I5-750 så kan I7 ikke følge med uanset båndbredde, så vinder den lille hvilket vil sige at 2xDDR3 på P55 er faktisk hurtigere end I7 og 3xDDRII og x58 med højere båndbredde, da den bliver udnyttet noget bedre grundet chipset. Der er ingen belæg for at I7 er bedre, sådan er det bare, derfor er I5 Intels guldæg.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • +1 herfra :)


    Helt klart et lækkert build. Kan ikke se hvorfor du ikke vil AMD, men ellers så vil jeg mene at et i5 setup med HD5850 også vil ligge indenfor dit budget og være potent nok også.


    Med hensyn til bundkort, så har jeg ganske gode erfaringer med Asus. Tror ikke det betyder det store om du vælger MSI, Gigabyte eller Asus, hvis du ikke er vant til en bestemt type BIOS i forvejen.


    Alle tre producenter laver gode kort, der er forholdsvis simple at konfigurere. Tager du et P55, kan jeg også anbefale EVGA. Synes deres Sabretooth serie er ret så fed.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Vælger du Intel vejen, så er det faktisk ligegyldigt hvilken producent du vælger på et P55 board, da de alle sammen ligger indenfor 1-2% af hinanden når du bruger OC, så ig på bundle og hvilken bios du er vant til at bruge og lad det bestemme hvilken producent du vælger.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.