"Starting Windows" bliver bare ved og ved med at køre i Win7

  • Okay, det her er et af de lidt mere vanskelige problemer. Det er ikke tit jeg får brug for hjælp, men nu er jeg virkelig løbet ind i et mærkeligt problem.


    I løbet af de sidste 14 dage er min computer begyndt at opføre sig mærkeligt hver gang jeg prøver at tænde den. Når den når til den del hvor der står "starting Windows" bliver den bare der uden der sker andet end at den lille animation bevæger sig. Jeg genstarter så copmuteren et par gange og så virker den pludeslig. Men da jeg så ville tænde den idag, sker det samme og da jeg prøver selvfølgelig at genstarte som jeg plejer, men selv efter mindst 20 ganges restart virker det stadig ikke. Jeg har også prøvet at lade den stå i 2 timer, men den bliver bare ved og ved med at vise den lille "starting Windows" animation. Jeg har prøvet at reparere boot sekvens med Win7 DVD, men intet held. Jeg har også prøvet at fjerne alle RAM-blokke undtagen en - stadig intet held. Og jeg har endda også prøvet at tage min anvende HDDs ud og sætte en hel ren en i for så at prøve at installere Win7, men den hænger bare på et eller andet tidpunkt inden selve installationen overhovedet når at gå igang.
    Nogen der har en ide om hvad dette problem kan skyldes?

  • har du prøvet at sætte hastigheden på cpu ned? lyder måske langt ude men prøv at sæt cpu til normal hastighed.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Jeg har faktisk oplevet det samme, også i andre OS...
    problemet viste sig dog at være så banalt at jeg havde ladet en usb enhed sidde i en port, eller en cd skive i som lavede rod i startfilerne.


    prøv at tage alt USB fra som normalt ikke er sat til (altså ikke Mus, tastatur osv)
    og også gerne cd/dvd'er som kan skabe problemer!


    Hvis dette ikke løser det, så ville jeg prøve hardware fejlfinding! skift en del ud af gangen (hvis der selvfølgelig er mulighed for dette) og så se hvad der virker, og ikke virker!


    Jeg har faktisk også en gang været udsat for at det var en PATA brænder der sløvede hele mit system, med det samme jeg tog den fra bundkortet, startede det hele som om det kørte perfekt!


    prøv dig frem, der er ikke andet for!
    ingenting er for banalt til at det kunne virke!

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Har løst problemet. Det var en dårlig RAM-blok, og selvfølgelig var det den eneste jeg ikke havde taget ud, som var den dårlige. Kører kun med 4gb nu, men det virker igen, så nu skal jeg bare lige have købt nogle nye RAM.

  • i det mindste er det billigere end et nyt mobo :D

    Intel i7 860 @ 2,8Ghz
    Gigabyte P55A-UD3
    Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
    2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
    Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
    Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
    Zalman ZM600-HP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af czepluch
    Har løst problemet. Det var en dårlig RAM-blok, og selvfølgelig var det den eneste jeg ikke havde taget ud, som var den dårlige. Kører kun med 4gb nu, men det virker igen, så nu skal jeg bare lige have købt nogle nye RAM.


    det er Virkelig typisk.. der er altid problemer med ram