Jer med NAS kig forbi - Hastighedsspørgsmål

  • Hejsa Tweak.


    Kan jeg få nogen af jer NAS ejere til at poste jeres "hastighedsoverførsler" til / fra jeres nas.


    Jeg er på jagt efter en ny NAS, og vil gerne have en "forholdsvis billig" NAS, som også performer godt hastighedsmæssigt.


    Jeg havde før i tiden 1 stk Synology 209j , som performede rigtig dårligt.

    En fil á 4 gb overførte med ca 8 mb /s !


    Jeg ville gerne op på 15 - 20 mb/s


    Please post jeres resultater, oplys venligst også lige om i kører Gigabit og jumboframes!


    Thx!


  • jeg vil anbefale dig at lave en Atom NAS istedet...

  • Er du sikker på du bruger gigabit kabler?? altså minimum cat 5e.??


    og dem computere du bruger skal jo også ha gigabit.? for lyder nærmere som om du bruger noget som begrænser dig til megabit. altså 100mbit/s. hvor gigabit er 1000mbit/s.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Er du sikker på du bruger gigabit kabler?? altså minimum cat 5e.??


    og dem computere du bruger skal jo også ha gigabit.? for lyder nærmere som om du bruger noget som begrænser dig til megabit. altså 100mbit/s. hvor gigabit er 1000mbit/s.


    Ja bruger cat 5e ! Men tror grunden til det var så lav en hastighed var at det var synologys mest skrabede NAS, Ikke særlig meget ram!

  • ja altså you get what you pay for. Det er jo klart at når man køber den billigste version kan man heller ikk regner med det bedste resultat.


    og efter at have læst på nettet, lyder det som om at din hastighed er meget normal.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Den fantastiske hjemmeside smallnetbuilder.com har en liste med deres målinger af forskellige NAS (og andet netværksudstyr også).


    Prøv at kig på den, listen over NAS' kan findes her

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.