Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 31. marts 2010, 23:15

Som overskriften siger, for en idiot som mig som ikke er inde i det, hvad skal man sætte det på i BIOS ? , har undret mig en smule

2

lørdag, 3. april 2010, 10:37

Det er så vidt jeg har forstået AMD's version af Nvidia's locked / unlocked arkitektur
som gør dig i stand til at bruge RAM i både Single channel og Dual Channel.

Det jeg har læst mig til (har ikke haft AMD siden Athlon X2)

Ganged = Dual channel hvor alle kerner udnytter ram 100%

Unganged = Single channel. hvor hver core får 1 ramklods tildelt.

Citeret

Som jeg fandt på google: In theory, the unganged mode is better as each core will get access to data quicker. In theory.
Some limitations apply... and i dont know much else. it also allows you to control the clocks indipendantly from eachother

Intel i7 860 @ 2,8Ghz
Gigabyte P55A-UD3
Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
Zalman ZM600-HP

3

lørdag, 3. april 2010, 21:45

Jeg kører unganged på mit setup i hvert fald. Da jeg indstillede BIOS i sin tid, var det den setting, jeg fandt frem til skulle være den bedste. Var i hvert fald tilfændet med en quad core cpu.

Fandt denne forklaring på et forum:
Originally Posted by Cavi
That is only true for heavy multi-taskers... seeing as how you have a quad, that might be why you experience better performance in unganged mode.

When running ganged mode your memory controller operates in 128-bit mode. This has the benefit of giving the whole CPU access to the entire available memory bandwidth. So if you are running one heavy application, this is the option you want to choose.

Unganged splits that 128-bit memory bus into 2 x 64-bit, so you basically have two memory buses. Because of this, Unganged is useful if you are a heavy multitasker, as you are packing 2 memory controllers effectively for them to access.

So basically, it's completely up to you. Either way it will be dual channel mode, so you won't have to worry about that. It just depends on what you do on your machine, and how you do it. Knowing that and relating it to the above information will clue you in to the best setting for you.

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Renegger" (03.04.2010, 21:47)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.