1

tirsdag, 30. marts 2010, 12:10

Jeg er i gang med at sætte noget trådløst hjemme netværk op.. og det er sådan at der er altså ca 2 sten vægge imellem.

I det andet rum kan jeg sagtens se min forbindelse, og den er næsten helt i top, MEN jeg kan ikke få lov til at logge på det, nogle gange giver den mig ikke mulighed for at skriv pass andre gange siger den bare pass er forkert...

Jeg tænker så, jeg har et "skur" hvor der måske kunne stå en forstærker i som så signalet kun skulle gennem 1 stenvæg..
Jeg kærer det 802.11n som primær og ville også gerne have det på den forstærker..

Men jeg ved ikke om det bare er en indstilling på min router jeg kan sætte noget frekvens eller rækkevidde, eller hva man kan gøre for at få det til at virke..

Jeg har en D-Link 655 router..

Håber nogle kan hjælpe ville være godt at få det op og stå til påsken ;)

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

2

tirsdag, 30. marts 2010, 12:13

Jeg har en gammel linksys hvor jeg har lagt DD-WRT firmware på, der er det muligt at give antennerne mere juice.

Dette er måske en mulighed.

:rules:

3

tirsdag, 30. marts 2010, 12:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rolex
Jeg har en gammel linksys hvor jeg har lagt DD-WRT firmware på, der er det muligt at give antennerne mere juice.

Dette er måske en mulighed.

Jeg har en gammel Linksys hvor der lægger DD-WRT på, men den har mine forældre fået sig hjem.. er der ikke andre muligheder?? gider ikke have flere routere.. så bare en der kan sende signalet videre :)

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

4

tirsdag, 30. marts 2010, 12:38

ikke for at være en lyseslukker, men det er ikke lovligt at sætte en forstærker på den trådløse signal...

ved godt det er en dum lov, men sådan er det :S

Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H60
2x Corsair Vengeance 2 x 4 GB (16gb) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
500gb + 750gb Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
250gb Samsung 840 pro - Fractal Design Define R5 Black
Logitech G500, G710+, G930 og Z5500
2x Dell u2713hm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Blackbrizz" (30.03.2010, 12:39)

5

tirsdag, 30. marts 2010, 12:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
ikke for at være en lyseslukker, men det er ikke lovligt at sætte en forstærker på den trådløse signal...

øhhh, det gør mange firmaer da... de forstærker deres trådløse signal på en eller anden måde.. med en extender eller lign..

Det eneste jeg vil have er at folk kan være i den del af huset og bruge internettet...

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

6

tirsdag, 30. marts 2010, 21:36

Citeret

ved godt det er en dum lov, men sådan er det :S

Den lov gad jeg godt læse...
for så er det satme bødetid til hele DK's erhvervsliv...
kender ikke noget firma med IT der ikke har mindst 1 repeater eller extender!

Intel i7 860 @ 2,8Ghz
Gigabyte P55A-UD3
Kingston 2x2Gb PC3-10600 CL9 (skiftes snart ud)
2x1Tb Samsung F1 Spinpoint 7200RPM - 32Mb Cache
Powercolor Radeon HD 5870 1Gb GDDR5 (875/1225)
Samsung SyncMaster 2233BW 1680x1050
Zalman ZM600-HP

7

onsdag, 31. marts 2010, 10:45

købe en bedre antenne og smid på routeren, gjorde jeg hos mine forældre, der var 3 vægge og 2 radiatorer i mellem og de tog alt juice der var fra standard signalet så købte jeg en ordenlig antenne så kom der sq knald på linjen og det blev muligt at bruge nettet i hele huset i stedet :)

8

onsdag, 31. marts 2010, 11:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af BPM
købe en bedre antenne og smid på routeren, gjorde jeg hos mine forældre, der var 3 vægge og 2 radiatorer i mellem og de tog alt juice der var fra standard signalet så købte jeg en ordenlig antenne så kom der sq knald på linjen og det blev muligt at bruge nettet i hele huset i stedet :)

Hvilken slags antenne?? Noget der kan fås i computer City??

Kan man eventuelt lave en anden router til brigde?? Og bruge den som en forlænger??

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

9

onsdag, 31. marts 2010, 15:03

...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "BPM" (31.03.2010, 15:04)

10

onsdag, 31. marts 2010, 15:03

ved ikk om man kan lave en router om til en brigde...

men med hensyn til antenner er der massere af muligheder inde på EDBpriser under netværk :)

jeg købte denne her fra SMC og den virker bare :)

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "BPM" (31.03.2010, 15:06)

11

onsdag, 31. marts 2010, 16:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af BPM
ved ikk om man kan lave en router om til en brigde...

men med hensyn til antenner er der massere af muligheder inde på EDBpriser under netværk :)

jeg købte denne her fra SMC og den virker bare :)

men den kører ikke 802.11n :/ men jeg kigger på det. Takker

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

12

torsdag, 1. april 2010, 15:43

nope nu var det også bare et eksempel :)

13

fredag, 2. april 2010, 11:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog

Citeret

øhhh, det gør mange firmaer da... de forstærker deres trådløse signal på en eller anden måde.. med en extender eller lign..

Det eneste jeg vil have er at folk kan være i den del af huset og bruge internettet...

Det der ikke er lovligt er at forstærke signal-styrken for den enkelte boks, du må sætte lige så mange extendere/repeatere på du ønsker.

For at komme tilbage på sporet. Hvis du i rummet sagtens kan se signalet, men der er problemer med at logge på (den melder forkert pass), så er jeg ikke sikker på at det er signalstyrke du mangler, der er snarere nogen galt i opsætningen et eller andet sted.

Har du tjecket hvilke kanaler der er i brug der hvor du er, og indstillet din router til at være der hvor der er mest plads?

Du kan bruge innSSIDer til at tjecke signaler.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

14

lørdag, 3. april 2010, 21:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog

Citeret

Det der ikke er lovligt er at forstærke signal-styrken for den enkelte boks, du må sætte lige så mange extendere/repeatere på du ønsker.

For at komme tilbage på sporet. Hvis du i rummet sagtens kan se signalet, men der er problemer med at logge på (den melder forkert pass), så er jeg ikke sikker på at det er signalstyrke du mangler, der er snarere nogen galt i opsætningen et eller andet sted.

Har du tjecket hvilke kanaler der er i brug der hvor du er, og indstillet din router til at være der hvor der er mest plads?

Du kan bruge innSSIDer til at tjecke signaler.

/ask

nej det har jeg da godt nok ikke tænkt på..

da jeg stillede min router ud i køkkenet som er tættere på det andet rum så blev den sgu ligepludslige mulig at logge på.. Men den er dog lidt langsom, så jeg forsøger at skaffe en antenne jeg kan sætte på og smide ud i køkkenet, så hele routeren ikke skal sidde der ude.. ;)

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.