Windows låser ALTID efter 10 sekunder

  • Har lige installeret Ati Tray Tools for at låse min clockrates på grafikkortet (en mulig løsning til et problem med crash i spil). Nå, men jeg låste den så de helt normale frekvenser. Grunden til, at man gør det, er, at kortet clocker sig selv langt ned ude i windows for så at fyre op under kedlen under spil. Dette skulle eftersigende skabe problemer. Fandt dog ud af at låse før jeg gik i seng i går.


    Nu står jeg så op og tænder computeren, der kommer ind i windows uden problemer. Men efter 10 sekunder bliver skærmen helt sort. tror sådan set stadig, windows kører videre i baggrunden. Bliver nødt til at genstarte. Det samme sker. Smider driverne ud i fejlsikret tilstand, installerer nye, det samme sker. Smider Ati Tools ud. Nytter ikke.


    Lige nu sidder jeg på en driver, som windows selv installerer, men som ikke vil køre spil og højst vil acceptere en opløsning på 1400x1050...


    Hvad søren gør jeg? Hver gang jeg installerer den rigtige driver fra Ati, får jeg ikke lov til at arbejde i windows i mere end ca. 5 sekunder :S

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB


  • har du prøvet at hente en lidt ældre driver fra ATI og så smide den ind?? er ikke så meget inde i ATI men kunne jo være en fejl i den nyeste driver version

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Kør windows i fejlsikret tilstand og fjern det igen evt hele din ati driver, prøv så med en af de ældre.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Prøv lige at køre driversweeper til at fjerne din driver med.


    http://www.guru3d.com/category/driversweeper/


    Så installer 10.3 som kom igår, den giver et boost til hele 5x00 serien incl dit kort, så burde det da for faen da virke ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Prøvede alle jeres forslag - mange tak for dem! Desværre hjalp intet på problemet, og nu er skærmen bare blå. Satte min gamle 4850-kort i, og dér var der ingen problemer... det er vist desværre brændt helt af :-/

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB