hvordan kan graffikkortet "tunes"?? :p

  • hey allesammen.


    her på det seneste har jeg fundet noget uderligt ved mit grafikkort, selvom den dedikerede hukommelse på kortet "kun" er på 256 står der som mulighed at graffikkortet kan hente ekstra power fra ramne så den ender på 1,5 gb ram. alligevel sad jeg og spillede ETW som har en minimum for graffik på 256 og selv på næsten det laveste var der små lags i en gang imellem, er det mig der gør noget forkert, eller er der noget andet der spiller ind?? ville bare være så cool hvis i kunne hjælpe mig her inde, til en bedere spiloplevelse ;)


    på forhånd tak :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af padde3700
    hey allesammen.


    her på det seneste har jeg fundet noget uderligt ved mit grafikkort, selvom den dedikerede hukommelse på kortet "kun" er på 256 står der som mulighed at graffikkortet kan hente ekstra power fra ramne så den ender på 1,5 gb ram. alligevel sad jeg og spillede ETW som har en minimum for graffik på 256 og selv på næsten det laveste var der små lags i en gang imellem, er det mig der gør noget forkert, eller er der noget andet der spiller ind?? ville bare være så cool hvis i kunne hjælpe mig her inde, til en bedere spiloplevelse ;)


    på forhånd tak :)


    Problemet ved at den henter plads i systemets RAM, er at disse RAM er meget langsommere end RAMne på grafikkortet. Så selvom den har flere RAM til rådighed, så er ydelsen ikke særlig god.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af padde3700
    så selvom at den i reglen skulle være istand til at hente 1,5 gb grafikram ville det ikk gøre nogen særlig forskel fra de oprineligt dedikerede ram? :s


    I værste fald, så falder den samlede ydelse, da der skal bruges resourcer på at køre det hele igennem chipsettet og over til grafikkort - og tilbage igen.


    Du vil få mere ud af et nyt grafikkort (medmindre det er en bærbar, så er det lidt svært).

  • Er det en bærbar? 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Prøv lige catalyst 10.3a driveren. Den skule have flere forbedringer til mobility GFX rent ydelsesmæssigt.


    Du skal lige være obs. på at den kun virker under Vista og win7


    Du klikker bare på preview på siden


    http://sites.amd.com/us/underground/Pages/underground.aspx


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.