acer aspire easystore p110 problemer

  • Hej jeg har en acer aspire easystore p110 som er en extern harddisk fra Acer den er på 1tb
    ligeså snart jeg prøver at ligge blu-ray film eller større filer der fylder mere end 5gb over siger den at filen er for stor til at lægge over og at der ikke er tilstrækkeligt plads har haft en i godt 2-3 måneder nu og problemet begynder virkelig at irriterer mig. hjælp tak vis nogen har haft lignende problemer!:)

  • Hvad filsystem benytter du på disken? Hvis det er FAT kan det godt give nogen problemer med filstørrelser større end (vistnok) 2gb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Hvad filsystem benytter du på disken? Hvis det er FAT kan det godt give nogen problemer med filstørrelser større end (vistnok) 2gb.


    når du køre FAT32 må filerne ik være større end 4gb.

  • Ja, det tyder på filsystemsproblemer.


    Det tyder på at du benytter FAT32 der har en grænse på 4GB (ikke 2). Hvis du vil benytte større filer på disken skal den have et andet format.


    Hvis du kører i en MS only miljø, så er NTFS oplagt. Du kan konvertere fra FAT til NTFS uden fil-tab - læs lidt her:
    http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456984.aspx


    Men kort:
    1. start en command-promt (skriv cmd under kør)
    2. skriv "convert x: /fs:ntfs " <-- hvor x er drevbogstavet for den disk der skal konverteres
    3. Thats it....


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fadbamsen
    det skal lige siges jeg bruge windows 7 så er det det samme jeg skal gøre med at indre det?


    skulle det, du ska bare huske at køre cmd som Administrator hvis du ik har slået det fra alt det admin ting ;)

  • jeg er kommet dertil hvor man skal vælge det der skal ændres fra Fat32 hvordan finder man ud af hvad det hedder ligesom



    1. Open Command Prompt. Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt. )HAR JEG GJORT

    2. In the command prompt window, type: convert drive_letter: /fs:ntfs
    har skrivet det er command prompten men hvad ikke hvad jeg skal skrive i den her (/fs:ntfs) hvordan finder jeg navnet?

  • du skal finde drev-bogstavet for din disk - er det e: f: g: eller noget andet?


    Jeg antage g: i givet fald skal du skrive


    convert g: /fs:ntfs


    /ask

  • har gjort det den sagde men den lader ikke til at have skriftet det til de i siger den forbliver fat32 er det noget men skal vælge efter eller har fuldt manualen helt ud men den siger ikke mere som jeg kan gøre.?

  • kan ikke få det til at virker den siger jeg skal give et navn på ekstern harddisken men kan ikke finde et navn udover det der står den hedder i my computer og det er ACER men det siger den ikke er enhedens navn??