Backup på nettet

  • Hej
    Jeg har kigget nettet igennem for at finde et sted man kan uploade billeder og lave et privat galleri hvor man kan give de nærmeste adgang til dem. Men synes slet ikke jeg kan finde det nogen steder, det tætteste jeg kom var Keepit.com men der kan jeg ikke give andre adgang desværre.
    Jeg har nemlig tænkt mig at uploade familiebilleder og børne billeder, og ville geren have at familien skulle kunne følge med uden at forlade hjemmet.
    Ville være yderst taknemlig hvis nogen kendte sådan en hjemmeside :)


    // Dash

  • Nu tænker jeg ville det letteste ikke næsten bare være og lave en facebook-profil?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Nu tænker jeg ville det letteste ikke næsten bare være og lave en facebook-profil?


    Ja men der kan alle se dem, og det skal de ikke...
    hvis det var sådan alle skulle se dem skulle jeg nok ligge dem op der på og så havde jeg ikke oprettet denne tråd.

  • Mig bekendt kan det da sagtens laves sådan så det kun er "venner" altså folk du acceptere derinde som har adgang til billeder og hvad du ellers vælger at ligge ind.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Som der nævnes ovenfor kan du lave et album som kun visse "venner" kan se. Du kunne evt. lave en kategori kaldet "familie" i din vennelist og så give dem adgang.


    Men der er sikkert også mere " spot on " services du kan bruge.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • ellers er der flickr men der kræver at de også ha r en flickr profil og er registrerede som kontakter
    men så kan du lave indstillingerne på fotosne så kun kontakter markeret som venner eller familie kan se dem.


    vh dwmc

  • Ved du opretter dig en facebook eller andre gratis ydelser på nettet har du heller ikke garanti på at det ligger der imorgen der er ikke backup eller noget andet af disse billeder...


    Men som en nævner kan du oprette en hjemmeside og uploade men det er besværligt og bøvlet hvis du er en forbruger der gerne betaler lidt for at det bare virker er der masser af firmaer som yder det du søger som f.eks.


    http://www.onlinebackup.dk/
    http://www.saveme.dk/
    Osv.

    Du kan bare google "online backup" så finder du nok noget


    Mig personligt har en backup server kørende som jeg uploader til en gang i mellem hvor jeg også køre en masser andre serversoftware på såsom Teamspeak server ftp osv.. det er kun elregningen som er problemet ;)

  • Du skal helt klart bruge dropbox. Det er 2gb online backup gratis, det er sikkert, kan deles med venner, familie og andre. Adgang kan styres på mappe nv. og du mar en kopi af mappen til at ligge på din computer.


    Jeg bruger det til backup af skolenoter og deling af notater på tværs af klassen - det er genialt fedt.


    Der er desuden iPhone/iPad og Android app til det.

  • Med Picasa Webalbum fra Google kan du lave et ikke offentligt album og dele det med hvem du synes der skal have lov til at se det.
    Man kan også oprette RSS til et album hvis det er.
    Prøv det :)