mangler lidt input og råd til ny gamer pc

  • Er nået den konklusion at min pc trænger til at blive skiftet ud og kunne godt bruge lidt gode råd til hvilket hardware man skal vælge


    Kabinet: Havde tænkt mig at købe en Antec nine hundred two


    Processor: Kan godt være at jeg på sigt vil overclocke, dog nok ikke noget voldsomt, og havde læst at phenom II X4 965 Black skulle være forholdsvis nem at have med at gøre på det punkt. Men til gengæld skulle i5 have stort potentiale på det område. Hvad ville i anbefale til en der skal have noget der rykker "out of the box" og måske senere hen vil lege lidt med overclocking?


    Bundkort: Ja, kommer jo an på om det bliver AMD eller Intel, men ihvertfaldet et der er klar til usb 3 og SATA III.
    Skal dog siges at jeg ikke regner med at have behov for Crossfire/SLI.


    Grafikkort: Hælder mod ATI 5850, men tænker at jeg nok bruger mit nuværende 8800 GTS indtil nvidias nyeste kommer på markedet, der kommer forhåbentlig til at foregå lidt priskrig mellem ati og nvidia på den front? Har tænkt på hvis jeg vælger ATI frem for nvidia, hvordan vil det så påvirke ydelsen når jeg kører et spil der bruger physX?


    SSD: har besluttet mig for at investere i en ssd for at bruge den til OS og måske et par spil.
    Havde kigget på en Corsair SSD Extreme X64 64GB eller Intel X25-M SSD 80GB. hvilken ville i vælge? Såvidt jeg kan se er corsair lidt hurtigere men med intels har jeg mere plads at gøre godt med. Eller er der måske en tredje ssd i det prisleje der slår dem begge?


    RAM: havde nogen corsair dominator i tankerne. Ville jeg kunne klare mig fint med 4gb eller burde jeg køre med en 6-8 stykker?


    PSU: Ja tingene fungerer jo ikke rigtigt uden lidt juice. har ikke nogen anelse om hvad jeg skulle vælge her, har læst at corsair har god kvalitet. Gerne så stille og kølig som muligt.



    Det var ellers hvad jeg lige kunne komme på. Kommer sikkert med en masse dumme spørgsmål lidt senere ;)

  • Er ved at have fundet frem til de fleste dele


    Kabinet: Antec Nine Hundred Two


    CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition


    til cpu køling tænkte jeg på at montere en Corsair H50 Hydro Series på den ubrugte blæserplads på siden af kabinettet. Burde det ikke fint kunne lade sig gøre?


    Bundkort: ASUS M4A89GTD PRO/USB3


    SSD: Intel X25-M SSD 80GB


    HDD: WD 1TB


    Denne hdd burde da køre en del hurtigere end de fleste andre på markedet siden den understøtter SATA-3. Hvis jeg tager helt fejl ang dette, havde jeg kigget på Western Digitial Caviar® Green 1,5TB


    gfx: her kommer valget nok til at falde på en 5850, medmindre at nvidias kommende kort skulle vise sig at være et bedre alternativ


    RAM: her har jeg lidt brug for en hjælpende hånd da det er lidt af en jungle med hvad der er kompatibelt, hurtigt, holdbart osv.
    kan sige jeg havde en 6-8 gb i tankerne og har sat max 2000kr af til dem


    PSU: her er jeg også på bar bund, nogen i kan anbefale?


    og en del jeg nær havde overset, kølepasta, noget der kan anbefales?


    håber i kan hjælpe


    PS. nogen der kan linke til en god samle-selv guide for en førstegangs-bygger som mig?

  • HD.
    Den du har set på her er jo i WD's toplasse inden du går i raptorene, så den er rigtig fin.


    Ram.
    OCZ,Corair og kingston hyper-x de kan køre i samtlige highend bundkort, så find nogle med et lavt strømforbrug, i ca 1600 Mhz med stramme timmings, så skal det nok funke.


    PSU.
    Cosair,Antec,TT,Silverstone,Cougar,Hiper-x,OCZ i ca.750 watt, så skal du bare overveje om den skal være modulær for at undgå kabelrod.


    Pasta.


    http://www.coolerkit.dk/arctic…ng_mx_3___4_g-p-1290.html


    http://www.coolerkit.dk/innova…amond_7_carat-p-1071.html


    http://www.coolerkit.dk/arctic…ng_mx_2___4_g-p-1043.html


    Jeg har selv valgt at bruge den midterste da den har den bedste køleevne af de 3, men det er alle highend pastaer, som yder bedre end de fleste og der er max 1-2 graders forskel på deres ydeevne.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.