Ledninger aarrhh

  • Heyy...


    Først og fremmest, sig til hvis denne tråd er oprettet forkert.. Så flytter jeg den, men jeg er altså lidt i tvivl.


    Nogen der har nogle gode fifs til hvordan man kan skjule sine ledninger ved skrivebordet.. Har ledninger hængende fra mus, tastatur, højtalere og skærm... Og på gulvet ligger alle ledninger til computeren, plus diverse strømstik og kabeldåser, og min subwoofer ligger også godt blandt alt det ledningshelvede :P...


    Mit skrivebord er temmelig standard med fire ben og en plade.. ´


    PS: Forslag om at gøre noget af det trådløst går ikke, da jeg er af den gamle gamer skole :)


    Mvh


    Lamajuice (En del sundere end Lamasaft)

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Jeg har stripset i vildskab! Hvilket jeg tror også kan blive svaret på dit problem.


    Højtaler-, mus-, tastatur-, skærmledninger osv osv er stripset sammen til en pølse og sat fast på undersiden af bordet, så de ikke hænger ned på gulvet. Fjerneste bordben, hvor computeren står, der kommer hele pølsen så ned og løber ud til det forskellige. Samt at jeg på bordbenet har stripset min stikdåse fast, så strømledningerne komme aldrig ned på jorden. Bag på subwooferen er samtlige højtalerkabler der var for lange rullet sammen og slået en strips om.


    Hvis du ofte tager til lan, så køb nogle lidt dyrere flergangs-strips og strips skærm, mus og tastatur sammen til deres egen pølse. Så skal man ikke have ledningerne til bordlamperne og højtalerne ned hver gang man skal afsted :9xo

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Det med knagerækken lyder smart..


    Det med strips er måske ok, men jeg syntes godt at ledningerne til mus og tastatur kan sætte sig fast i pølsen, hvilket godt kan irritere temmelig meget, især under mit rygestop :boxed: Plus at strips godt kan se lidt fesent ud hehe


    Har selv overvejet at sætte en plade op et par centimetre fra væggen, og så lade ledningerne hænge bag i der, som en slags skjuler..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Vil gerne anbefale velcro bånd, som alternativ til strips :9xo
    Er nemmere at lave om i tilfælde af at noget ikke er opsat korrekt.

  • Ja det med kabel bakkerne virker som en go ide.. Især den øverste af de to billeder, da ikke alle ledninger kommer til at gå ud samme sted.... mon ikke silvan ligger inde med det ? :)

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Jo silvan har dem sikkert, men nok i rimeligt store længder. Prøv at ring til den lokale elektrikker - de har sikkert nogle reste til at ligge, med lidt held vil de koste gratis...


    /ask

  • Støv og nullermænd skjuler det hele :9xo.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja hehe den gik også før.. Men probs er at bordet skal flyttes, og kan lige så godt gøre det pænt nu når jeg er i gang :P

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Hvertfald lige et råd :)


    Hvis du vælger kanaler, så vil jeg hvertfald anbefale dig at bruge skruer selvom der kommer huller i bordpladen...


    Ved dobbeltklæbende tape kan du risikerer at tapen falder af (også selvom der står det kan holde til mange mange kilo træk :)


    Har selv tapet en 40x60 kanal op under mit bord for at samle alle ledninger. Men den ene side er ved at falde af allerede efter godt 8 måneder, selvom jeg har rengjort det inden jeg tog det på... Og tapet jeg har brugt er købt i Bauhaus og forskrevet til at skulle holde 40kg træk, hvilket jeg ikke helt tror :)

  • Det var også planen at bruge skruer.. Det der dobbelt klæbende tape holder ikke, især ikk nu når det skal hænge på hovedet, og der godt kan blive skubbet og trukket lidt i det..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_