Kan ikke få lydkortet til at arbejde med win 7!?

  • Nu har jeg fået installeret win7 (64 bit) efter lidt pjat, og fordi jeg ikke kunne få mit oldnordiske soundblaster-kort til at virke, har jeg købt et knapt så oldnordisk Sandberg Sound Boost 5.1.


    Windows ser kun et enkelt PCI-kort i maskinen, som ikke kan identificeres. Når jeg prøver at installere drivere fra den medfølgende cd/nettet, skriver den, at jeg skal tilslutte pci-udstyret... det virker som om, jeg aldrig får lov at installere kortet :S


    Er der mon nogen, der har en idé til, hvad jeg kan gøre? Det er super frustrerende, når der nu er kommet gang i meget andet.


    Har 4 GB DDR ram (1033 mhz)
    3 ghz core 2 duo-processor
    Radeon 5770-grafikkort
    Gigabyte EB35C-D3SR-bundkort med PCI-E support (virker forhåbentlig med PCI-E!)


    Håber I kan hjælpe!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Det er måske dit onboard lyd du kan se i dine indstilinger der? Har du prøvet at resette bios til default ? Det kan være pci porten er disabled eller noget i den stil, hvis du slet ikke kan se kortet?

  • Disable dit onboard lydkort i BIOS som det første i hvert fald.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det vista sig at BIOS var blevet resettet ved installation af windows, så onboard lydkort var blevet enabled igen... det var i stykker! Takker :-)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB