Ny pc... på afbetaling

  • Okay here's the deal. Min trofaste, hjemmebyggede PC drag sit sidste suk i går, bundkortet samt grafikkortet døde samtidig... eller under mit urafinerede forsøg på at fikse det... "host". Ligemeget. Nå nu står jeg i et dilemme... jeg er flad... jeg har ingen penge ud over mit budget, og finder mig derfor nødssaget til at købe en færdigbygget på afbetaling (DUN dun DUUUUN!) ... yes... mit spørgsmål til jer er så, om i kan hjælpe mig med at finde den bedste pc til prisen, som sagt skal det være et sted, hvor man er i stand til at købe skidtet på afbetaling. jeg regner med at lede efter noget i 4500-6500... max 7 k klassen (før renter og sådan noget afbetalingspjat) med en månedlig yddelse på 200-300 kr. Jeg ville sætte super meget pris på at få lidt hjælp til det her. det er to år siden jeg byggede min egen, og har ingen ide om hvor meget man nu kan stole på de specifikationer på færdibyggede pc'er, som diverse sælgere angiver.


    På forhånd tak


    Jesper andersen

  • Hvad med at tage en snak med din bank om at laane dem eller benytte en kassekredit - det er som regel langt billigere end at koebe paa alm. afbetaling!


    Saa kan du ogsaa handle der hvor du faar mest for pengene.


    /ask

  • Ja well... problemet er, at jeg nok godt kunne låne hvis jeg spurgte, men det er ikke lang tid siden jeg tog et større lån... pga ... private sager... og jeg vil helst ungå at låne flere penge. Dessuden skal pc'en jeg køber være i stand til at spille Crysis 2 når det udkommer. måske ikke på maks grafik n such, men i hvert fald på default indstillinger. Desuden skal jeg bruge pc'en til arbejde, så det kan ikke ente. Købe på klods er mit eneste reele udgangspunkt atm.

  • mm-vision kan du osse


    http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?menu=computer


    Men du er godt klar over, når du vælger den måde fremfor at spørge din bank, så kommer det til at koste kassen, som sagt overfor.
    Jeg ville selv hellere tage den snak med banken, det er jo ikke bare fordi du klatter pengene væk, men laver en investering.
    En af mine venner endte i samme situation som dig, og købte ved leasy, for hulen det kom til at koste ham rigtig mange penge, mere end dobbelt op.


    Jeg ville overveje banken endnu engang, de kan osse se det fornuftige i at låne ved dem, fremfor et finansieringsselvskab, der får det sgu da en ende.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Kunne du ikke opgradere bundkort og gfx til en forholdvis billig penge, en ny pc er sgu ikke sjov at sætte sig i gæld for til min. 10.000.- i afbedrag :(, den har jo allerede tabt 1/3 i værdi når du får den, og er intet værd når den er betalt.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Razorblade
    Kunne du ikke opgradere bundkort og gfx til en forholdvis billig penge, en ny pc er sgu ikke sjov at sætte sig i gæld for til min. 10.000.- i afbedrag :(, den har jo allerede tabt 1/3 i værdi når du får den, og er intet værd når den er betalt.


    jeg er helt enig.....eller hvad med at spørge venner og familie om de har en gammel pc stående ud kan arbejde på og så vente med at spille til du har lidt penge at bruge på en pc.....jeg synes sku det er tosset at bruge penge man ikke har på noget man godt kan undvære

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    jeg er helt enig.....eller hvad med at spørge venner og familie om de har en gammel pc stående ud kan arbejde på og så vente med at spille til du har lidt penge at bruge på en pc.....jeg synes sku det er tosset at bruge penge man ikke har på noget man godt kan undvære


    Ja jeg kunne heller ikke finde på at sætte mig i gæld bare for at kunne spille !!!


    man kunne måske købe en brugt til en del mindre penge et sted som lige kan klare dagen og vejen "arbejdet" men ok der skal jo også være nogen til at holde de stakkels banker igang !

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Heh, det er ikke så simpelt desvære, skal også bruge den til mit arbejde. Men det er ligemeget nu. Har købt en på afbetaling til 5000 kr,, kommer til at koste mig yderligere 850 kr i renter over 23 mdr.... så i alt 5850... men det er så også for en maskine med 1 Tera HD, AMD Phenom II X4 925 2,8 ghz quad core, 8 GB kingston ddr 2 og Geforce GT 320... syntes det er en ok pris at betale for 2 års ubegrænset garanti ... men, ville nok havde samlet den selv hvis jeg havde råd, eller tid til at vente.

  • Jeg vil vædde min bedstemors gamle hat på at du ikke kommer til at slippe så billigt.. sku ikke 5850kr alt i alt efter 23 mdr for den spade.. Du må ha regnet eller læst forkert..



    Tror mere på 850 per måned i 23 måneder..


    Hvilket selskab er det igennem..?

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().


  • tror jeg desværre også... håber virkelig at du har set det ordenligt igennem...


    ellers køber du en computer til værdi 5000kr for næsten 25000kr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    tror jeg desværre også... håber virkelig at du har set det ordenligt igennem...


    ellers køber du en computer til værdi 5000kr for næsten 25000kr.


    Jeg har kigget kontrakten igennem, endda med andre venner. Og jeg ved at det virker usandsynligt, men det er rent faktisk tilfældet i pågældende kontrakt... det er igennem computercity. glemte dog at påregne oprettelsesgebyret på en plovmand -.- ... det er dog stadig kun 1350 kr... ekstra...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af technoblaat


    Jeg har kigget kontrakten igennem, endda med andre venner. Og jeg ved at det virker usandsynligt, men det er rent faktisk tilfældet i pågældende kontrakt... det er igennem computercity. glemte dog at påregne oprettelsesgebyret på en plovmand -.- ... det er dog stadig kun 1350 kr... ekstra...


    altså så slutregnskabet lyder på 6350 kr... min månedlige yddelse er på 280 kr, og som sagt løber tilbagebetalingen på 23 mdr.

  • Ok fair, lyder som om du har tjek på det.. Vidste ikke at computercity kørte med en 'fair' afbetalings ordning... 98% af de finansierings gøjlere trækker jo en så hårdt i røvgarnet at det burde være ulovligt.. ISÆR leasy!

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Jeg er enig i at man som udgangspunkt ikke skal købe på afbetaling. De folk der føler sig fristet til det er ofte de folk, der slet ikke burde.
    Når det så er sagt så synes jeg faktisk det er en ok ordning du har fået dig i ComputerCity.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg er enig i at man som udgangspunkt ikke skal købe på afbetaling. De folk der føler sig fristet til det er ofte de folk, der slet ikke burde.
    Når det så er sagt så synes jeg faktisk det er en ok ordning du har fået dig i ComputerCity.


    Anders


    Ja, hvis man ser på afbetalingen 280*23 +500 i start-gebyr giver ca. 7000 hvilket er omkring 40% over prisen. De tjener da helt godt på det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Ja, hvis man ser på afbetalingen 280*23 +500 i start-gebyr giver ca. 7000 hvilket er omkring 40% over prisen. De tjener da helt godt på det.


    Bestemt, men alternativet for mig, var at bruge 3 timer på det lokale bibliotek for at låne deres pc, hver dag... har journaler der skal ordnes og log-bog der skal opdateres på daglig basis... men ja, afbetaling sucks majorleague ass

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af technoblaat
    Bestemt, men alternativet for mig, var at bruge 3 timer på det lokale bibliotek for at låne deres pc, hver dag... har journaler der skal ordnes og log-bog der skal opdateres på daglig basis... men ja, afbetaling sucks majorleague ass


    Eller at æde sin stolthed og låne dem i banken, så havde du nok sluppet med noget der ligner 15-20% over de 2 år.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Eller at æde sin stolthed og låne dem i banken, så havde du nok sluppet med noget der ligner 15-20% over de 2 år.


    /ask


    Ja både og. Det kommer an på hvad han skulle betale i oprettelsesgebyr. Det ville betyde utroligt mere i dette tilfælde. For 7-8 år siden ville jeg oprette en kassekredit. Det kostede 960 kr. alene i oprettelse. Jeg skiftede så bank, hvor jeg så fik en kassekredit med gratis. Men ja, hvis der ikke skal betales oprettelse eller kun lidt i oprettelse så ville det have været den klart billigste måde.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------