Vedr PC fra firma til privat brug

  • Hej gutter har lige fået mit arbejdes PC hjem og skal installere XP på den men hvordan gør jeg det den er låst som en skole PC og kan ikke låse den op hvordan ville i gøre eller har i nogen forslag jeg kan logge ind men så er næsten alt låst :D



    På forhånd tak.

  • Hvis maskinens BIOS ikke er låst (eller CD/DVD er sat som første bootdrev) så smider du bare XP cd'en i maskinen og installerer det. Slet den gamle partition og lav en ny (formater NTFS, Hurtig) og installer systemet. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prack
    Hej gutter har lige fået mit arbejdes PC hjem og skal installere XP på den men hvordan gør jeg det den er låst som en skole PC og kan ikke låse den op hvordan ville i gøre eller har i nogen forslag jeg kan logge ind men så er næsten alt låst :D



    På forhånd tak.


    Nu er jeg ikke selv verdens mester i tegnsætning, men et enkelt komme og punktum ville hjælpe en hulens masse på forståelsen.


    Hvis du har fået den til arbejds pc, burde din arbejdsgiver kunne låse den op?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Nu er jeg ikke selv verdens mester i tegnsætning, men et enkelt komme og punktum ville hjælpe en hulens masse på forståelsen.


    Hvis du har fået den til arbejds pc, burde din arbejdsgiver kunne låse den op?


    efter overskriften at dømme vil jeg mene det er en gammel pc fra hans arbejde der er blevet skiftet ud og han så har fået den..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his