Spritny PC crasher midt i spil

  • Heyyy Tweakerzzz


    Har just modtaget en relativ voldsom sag fra Topdata.dk, der ser således ud:


    CPU: Intel i7 860 @ 4x2.8GHz
    GFX: ATI RADEON HD 5870 1GB
    RAM: 4GB DDR3 1333MHz Kingston
    HDD: 2x500GB 7200RPM WD
    PSU: 750W


    I går da jeg sad til dels i Crysis: Warhead og Prototype crashede den på et tilfældigt tidspunkt inde i spillet.


    Jeg hentede en nyere driver til mit grafikkort, og det synes at have fikset det, men nu er det netop sket igen i Crysis.


    Den kører Crysis med 40+ FPS uden problemer, men ligepludselig fryser den, og fem sekunder efter kommer der nogle relativt flotte vertikale, farvede striber ned af skærmen. Lyden fortsætter uhindret, men selve spillet og billedet er frosset.


    Har hentede driver til det meste hardware, men det synes ikke at gøre noget.


    Nogle idéer? Er lidt ked :(


    Mvh,
    Neekon

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Neekon
    Ydermere, hvis det kan være en brugbar fact for nogen, kører jeg spillet på en 24" Samsung P2450H i fuld HD.


    har du prøvet at kigge om windows skriver noget i event loggen?? evt prøv med en ældre driver

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Windows skriver ingenting, da jeg er nødt til at force-shutdown, når det sker.


    Så den starter altså bare ganske normalt op igen.


    Det er virkelig kedeligt :(


    Tak for dit indlæg.
    Mvh,
    Neekon

  • Hejsa


    har du evt et andet gfx du kunne prøve, da det kunne være en fejl på det du køre med nu. Når nu du nævner de striber ned af skærmen.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Hejsa


    har du så mulighed for at køre lidt tests på maskinen f.eks. 3Dmark06 eller ligende og se om den så går ned der. For det kunne jo også være de to spil der ikke er ok.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64


  • bare lige så vi er enige.. du kigger i windows loggen.. ikke?? for derinde burde den skrive hvis en driver failer..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • den slags farver/streger tyder normalt på at en ramklods på gfx kortet desværre er defekt, problemet opstår kun når gfx kortet forsøger at bruge den ramklods, hvilket er derfor det virker ret random, og eneste løsning er at kontakte topdata og høre om ikke de er enige i den mening og vil bytte gfx kortet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg ved at Arma 2 æder RAMklodser til morgenmad, du kunne evt. prøve at hente demoen og prøve spillet af og se om du kan tvinge den til at lave grafikfejl.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    den slags farver/streger tyder normalt på at en ramklods på gfx kortet desværre er defekt, problemet opstår kun når gfx kortet forsøger at bruge den ramklods, hvilket er derfor det virker ret random, og eneste løsning er at kontakte topdata og høre om ikke de er enige i den mening og vil bytte gfx kortet.



    Helt enig, enten defekt ramklods på GFX eller en kold lodning på en eller flere af dem, som så først vil vise sig, når kortet kommer under pres og bliver varmt.


    Havde selv samme problem med mit gamle 4890 som fungerede fint til dagligdags ting, for så at lave nøjagtig det samme som du er ude for nu, når der skulle spilles grafiktunge spil i høje opløsninger med alt på max.


    Det eneste der kunne afhjælpe problemet var at investere i et nyt GFX.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du kunne evt. prøve at køre en furmark


    http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/


    Denne test "koger" dit kort, så er der fejl på kortet vil det vise sig i denne test. Kom til at tænke på, at normalt sætter Topdate en "gamer"-PSU i maskinen, er den bare lidt ustabil, så laver den samme fejl, da 12volt linierne skal være stabile på det kort for at det kører som det skal, i høje opløsninger og under højt pres.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.