FM 2010 maskinkraft?

  • Hey, jeg står foran at skulle udskifte min gamle pentium 4 baserede pc med noget kraftigere. Mit fokus er klart på en gamingcomputer, da jeg har savnet at kunne spille de nye og nyere spil (Drømmer stadig om GTA4, så jeg ER bagud.. hehe). Men når alt kommer til alt, så må jeg også være realistisk og sande, at det spil jeg spiller og har spillet mest er Football Manager. Derfor kom jeg til at tænke på at det måske var en idé at forsøge at skræddersy den nye pc til at kunne spille FM2010 optimalt. Jeg er godt klar over at jeg skal have et stort grafikkort til at kunne afvikle de store FPS-spil, men også at det er ret sekundært ift FM2010. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om hvilken del af maskinen der får et spil som FM2010 til at arbejde hurtigt, er det RAM? Processor? eller en kombi. Og vil det være en fordel at vælge AMD fremfor Intel eller omvendt, hvis man kun fokusere på det spil?


    Som bonus info kan jeg oplyse at mit budget ligger omkring 7000kr (giv og tag et par hundrede) for maskinen alene, altså uden skærm, mus, tastatur osv. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal købe den færdig, eller give mig i kast med at samle den selv. Jeg tror efterhånden det er ved at være 10 år siden jeg har samlet selv, og den gang var det ikke videre succesfuldt.. :$


    På forhånd tak

  • Så vidt jeg kan huske er FM glad for ram, men det kunne være indlægget skulle flyttes til hardware og tilbehør :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Tak, mht til flytning af tråd, var jeg lidt i tvil om hvilket fora jeg skulle vælge, så jeg beklager meget hvis jeg har fejlpostet det. Men det afføder et dumt spørgsmål: Kan jeg selv flytte det, eller er det noget Admin klarer hvis h*n finder det nødvendigt?

  • Ja nede i højre hjørne kan du flytte, lukke osv.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • FM er, som tidligere nævnt, glad for RAM. Hvis du har 7000 kr. til rådighed, bør du nok satse på 4-6 GB RAM. Om man skal vælge Intel eller AMD mht. processor tør jeg næsten ikke at begive mig ud i af frygt for at starte en religionskrig :D. Personligt ville jeg nok vælge en Core i7 930. Så burde du være ganske godt kørende til en gang FM!

  • Kunne være et par systemer som disse


    http://topdata.dk/product.asp?product=6721


    http://topdata.dk/product.asp?product=6771, dog med opgradering af GFX til 5770


    Begge systemer kunne godt bruge extra ram, når du spiller FM meget.


    Du skal osse lige huske på, at de kommer uden styresystem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.