HJÆLP. intet video signal efter BIOS flash

  • Hej
    Jeg har lige prøvet at flashe mit BIOS for at fikse noget med mit grafikkort og nu sker der ikke noget på skærmen efter at det er blevet flashet. Mit bundkort er Asrock G31M-S og mit grafikkort er ATI Radeon HD 4870. Aner ikke om man kan resette sit BIOS tilbage til normal eller hvad der kan gøres, har hørt noget omkring man kan gøre det via usb, dette ville nok være at foretrække da jeg ikke har et floppy disk drev.
    Har også læst omkring div. jumperen man kan trykke og flytte på, men dette har jeg ikke den store idé om hvordan de ser ud eller hvor de er placeret.
    Håber i kan hjælpe mig så jeg igen kan få fornøjelse af min gode computer.
    På forhånd tak
    -Chael

  • Prøv i første omgang lige at nulstille din bios.


    1. Strømstik ud af væggen, tryk på startknap for at aflade "gammel" strøm, pil batteriet ud af bundkortet og vent 10-15 sekunder, sæt det i igen, strøm til og prøv at starte op, får du billede nu, så skal du lige ind i bios og rette til igen, evt OC,ram og boot sekvens.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hejsa


    og du er helt sikker på at det er den rigtige bios version du har smidt ind ?!

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64