Er mit grafikkort dødt eller ?

  • Hej


    Skal virkelig bruge noget hjælp.


    Har lige lavet en komplet ny PC.


    Gigabyte HD5 bundkort
    6 GB crosair
    i7 920
    XFX Ati 5850


    Alt kørte perfekt, fik idag med posten BF2 Bad-C lækkert fik det installeret og begyndet at spille single player, det kørte super nice, pludselig stallede spillet og jeg kunne absolut INGEN ting tilsidst RESTART den kunne jo bare været frosset.
    Nu kan jeg intet, den starter op og efter den er kommet forbi opstarts billede hvor de 4 kugler bliver til et windows flag, har jeg en sort skræm med en min muse makør og en rektangel i venstre øverste hjørne der viser lidt af den blå windows velkomst skræm.
    Har prøvet opstart i fejl sikret tilstand det samme, prøvet system gendannelse det samme.


    Jeg prøvede så at smide mit gamle grafik kort i et XFX nvidia GTS8800 og vupti så kom jeg hele vejen og fik selvfølgelig den fejl at der var en ATI driver installeret, men jeg kom hele vejen ind i windows.
    Tænkte naaa det er nok bare fordi hele systemet er ok igen, så jeg slukkede og satte ATI i igen nu har jeg så igen en sort skærm, det eneste jeg kan se er "windows start knappen" eller sort skærm, men mus kan ikke bruges ej heller tastatur.


    Det var en lang en... Men for at nå til mit spørgsmål....Er det grafik kortet der er dødt eller kan det være noget andet ?


    På forhånd tak


    Cheers
    Fumle

  • hmm, ja, som du selv skriver er det jo tydeligvis dit grafikkort det er galt med..


    men siden den jo viser windows iconet virker det jo.. så prøv at smid det grafikkort i som pcen virker med, fjern alle drivere fra dit "normale" grafikkort.. sæt dit normale grafikkort i igen og se om den virker nu med de drivere windows finder

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ser desværre ikke ud til at have nogen effekt...Sidder PT og kigger på en helt sort skærm en gang imellem kommer der billede/ikoner på de forsvinder igen og sort skærm igen, er sQ rundt på gulvet nu.....Det er som om systemet ikke kan bestemme sig


    Nu har jeg et billede og en tekst der hedder "AMD skærmdriveren stoppede med at svare og er nu genoprettet" og vupti sort skærm igen.


    Nu sort skærm med bund bjælken synlig og resten sort.


    Nu sort skærm med højre bund i skak tern og derefter sort skærm igen



    Det var lige en 5 minutters update på dette vidunderlige nye system :dance:


  • hmm, havde du været inde og slette de ATI drivere?? og den driver du kørte med da den begyndte på det, var det de nyeste fra ATI??


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fumle_DK
    Det var lige en 5 minutters update på dette vidunderlige nye system :dance:


    det med nye vidunderlige systemer kender jeg godt ;) har selv bøvlet med min vidunderlige nye pc i 3 måneder nu :P

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Da jeg først installerede kortet, spurgte programmet selv om jeg ville lave en update til nyeste drivere, det fik den lov til og alt har kørt SuperB lige indtil idag mit i BF2 BC....

  • hey ville det hjælpe måsker at prøve og tilslutte skærmen til en anden udgang på dit gfx? tænker på hdmi eller bare et andet stik end det du bruger. måske tv skærmen kan tilslutes hvis ikke du lige har hdmi i dit computer skærm. men lyder nu også som dit gfx du skal have sendt tilbage..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1