Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 6. marts 2010, 21:12

Hejsa

Jeg har til min store frustration oplevet at mit Geforce GTX 295 overopheder efter ca 15 min i Battlefield Bad Company 2. Computeren slukker simpelthen, og genstarter efter 5-10 sekunder.
Jeg har endda sat de fleste grafikindstillinger på Low eller Medium, men problemet er der stadig.

Grafikkortets idletemperatur ligger omkring 68-70 grader, hvilket jeg synes er MEGET højt.
Når jeg så starter Battlefield Bad Company 2, stiger temperaturen meget hurtigt til omkring 95-100 grader, hvorefter der ikke går mange minutter før computeren slukker.

Mit kabinet er ikke støvet eller fyldt med nullermænd. Tillige er luften der kommer ud gennem min outtake blæser bag på kabinettet heller ikke synderligt varm. Jeg har en blæser i fronten af kabinettet som trækker luft ind lige hen til grafikkortets blæser. Airflowet burde altså ikke være problemet. Jeg har desuden den nyeste driver.

Lugter det ikke lidt af en RMA-sag, eller hva siger I ?

2

lørdag, 6. marts 2010, 21:37

hvilken gfx driver bruger du?
nVidia har haft nogle problemer med version 196.75 og overophedning i nogle spil.
http://www.techpowerup.com/116797/GeForc…plications.html

3

lørdag, 6. marts 2010, 21:41

Jeg havde samme problem med driveren før den

4

lørdag, 6. marts 2010, 21:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af doubleyou

hvor varme er temps i dit kabinet?? og hvad hvis du prøver at stresse grafikkortet med eks furmark?? hvor varm bliver den der?

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

5

lørdag, 6. marts 2010, 21:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af martinta

Citeret

hvor varme er temps i dit kabinet?? og hvad hvis du prøver at stresse grafikkortet med eks furmark?? hvor varm bliver den der?

Jeg ved ikke hvor varm luften i selve kabinettet er. Mit nVidia System Monitor kan vist kun måle CPU, GPU, HDD temp.

Men hvis jeg holder hånden ved outtake blæseren føles luften ikke mere end måske 40 grader varm eller sådan.

6

lørdag, 6. marts 2010, 22:00

Citeret

Citeret

Citeret

Jeg ved ikke hvor varm luften i selve kabinettet er. Mit nVidia System Monitor kan vist kun måle CPU, GPU, HDD temp.

Men hvis jeg holder hånden ved outtake blæseren føles luften ikke mere end måske 40 grader varm eller sådan.

hvad med den test med furmark?? gik pcen ned hvis du kører den??

og tror grunden til du ikke kan se temps er fordi der ikke er nogen sensor, ellers kan HWmonitor aflæse alle temps i dit system :)

\\ martin

roses are red

7

lørdag, 6. marts 2010, 22:20

Det er ihvertfald alt for varmt. Mit GTX 295 kører 49-51 i idle, og max 75 under fuldt pres i BFBC2.

8

lørdag, 6. marts 2010, 22:49

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

og tror grunden til du ikke kan se temps er fordi der ikke er nogen sensor, ellers kan HWmonitor aflæse alle temps i dit system :)

Scorede 9800 i en test på 300 sekunder på 1920*1080 (Post FX). Den nåede cirka 98 grader.
Derefter satte jeg hak ved Xtreme Burning Mode. Denne test kørte i knap 4 minutter før den ramte 100 grader hvor jeg så manuelt stoppede testen.

9

søndag, 7. marts 2010, 15:49

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Scorede 9800 i en test på 300 sekunder på 1920*1080 (Post FX). Den nåede cirka 98 grader.
Derefter satte jeg hak ved Xtreme Burning Mode. Denne test kørte i knap 4 minutter før den ramte 100 grader hvor jeg så manuelt stoppede testen.

kortet er lavet så det selv stopper hvis den overopheder, det der var interessant ved testen var at se om du fik samme problemer i den når det blev varmt som i spil.,.. altså at pcen slukker

\\ martin

roses are red

10

mandag, 8. marts 2010, 16:21

Kører blæseren op ? Ved 100c skulle den gerne køre ved 100% og der larmer det af h til, og skulle gerne kunne holde kortet koldt, hvis ikke må der være dårlig kontakt.

Software som rivatuner osv kan overrule fan styringen, dvs selv om kortet er 100c kører blæseren stadig kun ved fx 25%

11

mandag, 8. marts 2010, 17:02

Hvis han har den nyeste driver skal han geninstallere den gamle, for den nye er der gået noget galt med har nvidia sagt. så der er nok synderen

Cooler Master Cosmos S
Corsair TX750W
AM3 Phenom II 955 3.7 Ghz # Corsair H50
Msi 790GX-G65
MSI AMD 7950 Twinfrozr III OC 3GB
Geil Evo Corsa 16 GB PC12800 1600MHZ
Corsair GT 120 # OS
Seagate Hybrid 500 Gb

Seneste tests og artikler

0

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Cambridge Minx Air 200 trådløs højttaler

Musikstreaming er kommet for a
Læs Mere

0

Fractal Design Integra M - 750 Watt

Du husker måske sidste gang vi
Læs Mere
Seneste nyheder

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere

0

Ny gammel PC

Ny brugt PC med sammen garanti
Læs Mere

0

MSI klar med MSI GTX 970 GAMING Lite

Knap har MSI GTX 970 GAMING fo
Læs Mere

0

Specifikationerne på Sony Xperia Z4 lækket

Jungletrommerne buldrer allere
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.